تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۸۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جزئیات اولین عرضه سیمان غدیر در بورس کالا

می متالز - هلدینگ سیمان غدیر شرایط احراز سازمان بورس را طی کرده است و آماده عرضه است. برای عرضه اولیه منتظر هستیم شرایط بازار با ثبات شود تا این شرکت با نماد سغدیر عرضه اولیه شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر: هلدینگ سیمان غدیر با ۹۲ درصد ظرفیت عملیاتی شرکت‌های زیر مجموعه فعالیت می‌کند.
مجموعه هلدینگ سیمان غدیر یک هلدینگ تخصصی سیمانی است و ۱۰ درصد ظرفیت صنعت سیمان کل کشور را مدیریت می‌کند. ۶ شرکت سیمانی فعال در بازار سرمایه دارد.
عمده تولیدات سیمان متعلق به شرکت سپاهان با تولید روزانه ۹ هزار تن است.
با توجه به برنامه ریزی انجام شده در خصوص عرضه سیمان در بورس کالا، در فاز اول ۲۰ درصد از سیمان تولید شده هلدینگ غدیر در بورس کالا عرضه شود و بعد از عرضه و بررسی نتایج آن، به طور قطع میزان عرضه در بورس کالا را افزایش دهیم.
بورس کالا می‌تواند تاثیر مستقیمی بر بازار ما داشته باشد. واسطه‌ها را در بخش فروش کم می‌کند و می‌تواند تولید کننده را دستگیری کند تا بتواند کیفیت فروش را بهتر کند.
برنامه ریزی کردیم ۱۴ تیر ماه اولین عرضه سیمان در بورس کالا را داشته باشیم، به همه عاملین خرید اعلام کرده ایم کدبورسی کالایی بگیرند تا بتوانند از بورس کالا سیمان خریداری کنند.
شرکت سیمان سپاهان، شرکت سیمان دشتستان، شرکت سیمان کردستان از زیر مجموعه‌های سیمان غدیر هم اکنون بورسی هستند، شرکت سیمان مندشتی و سیمان سفید در آستانه دریافت شرایط احراز برای حضور در بورس هستند.
هلدینگ سیمان غدیر شرایط احراز سازمان بورس را طی کرده است و آماده عرضه است. برای عرضه اولیه منتظر هستیم شرایط بازار با ثبات شود تا این شرکت با نماد سغدیر عرضه اولیه شود.
۲۵ درصد از تولید هلدینگ سیمان غدیر به ۲۰ شرکت دنیا صادر می‌شود. عمده صادرات این هلدینگ به کشور‌های همسایه و بخشی نیز به کشور‌های cis صادر می‌شود. بازار سیمان سفید روسیه در ید سیمان سفید هلدینگ سیمان غدیر است.
کنترل بازار خاکستری قطر در دست مجموعه سیمان است. از جمله مهمترین برنامه شرکت برای سال ۱۴۰۰ این است که بتوانیم پروژ‌هایی همچون تولید کارخانه پاکت سیمان، نیروگاه خورشیدی را راه اندازی کنیم و ناوگان حمل و نقل را توسعه دهیم.

تعداد بازدید : 2

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده