تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۲۱۷۹۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با رشد ۱۹ هزار واحدی؛

شاخص وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۱ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۱۹ هزار و ۷۷ واحد به رقم یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۳ هزار و ۴۹ واحد افزایش به عدد ۴۰۰ هزار و ۶۴۹ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۵۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۳ هزار و ۴۹ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۶۴۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۹۴۲ واحد افزایش به ۲۵۵ هزار و ۲۳۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۱۹ هزار و ۷۲۹ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۱۹ هزار و ۳ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فلزات اساسی با ۶۶ هزار و ۳۵۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۶ هزار و ۲۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۹۴ میلیارد، گروه خودرو با ۷۱ هزار و ۱۷۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال، گروه بانکی‌ها با ۳۸ هزار و ۶۹۸ معامله و به ارزش ۴ هزار و ۲۵ میلیارد و گروه فرآورده‌های نفتی با ۳۶ هزار و ۸۳۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۴۱ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۲۹۵ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل کهر با یک هزار و ۹۷۰ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۴ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۴۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۷۸۲ واحد و شرکت پتروشیمی پردیس با ۷۷۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه با ۲۷۳ واحد، گروه دارویی برکت با ۲۳۱ واحد، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۱۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان رضوی با ۱۱۵ واحد و شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۹۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت بورس کالای ایران با ۱۵.۱۶ درصد، شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی با ۶.۶۹ درصد، شرکت معدنی دماوند با ۵ درصد، شرکت سیمان فارس و خوزستان با ۴.۹۸ درصد، شرکت نیرو ترانس، شرکت معدنی املاح ایران و شرکت کارت اعتباری ایران کیش با ۴.۹۷ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه با ۱۰ درصد، شرکت شهد با ۵ درصد، شرکت قند لرستان و شرکت سایپا شیشه با ۴.۳۵ درصد، شرکت سیمان هرمزگان با ۴.۰۵ درصد و شرکت نوسازی و ساختمان تهران با ۳.۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده