تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۶
بازدید: ۴۸۱
کد خبر: ۲۲۱۹۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران بورسی بخوانند / سیگنال‌های تیم اقتصادی دولت جدید به بازار سرمایه

‌می‌متالز - بازار سرمایه روز گذشته با روندی متعادل به کار خود پایان داد و شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد قرار گرفت. امروز چه سیگنال‌هایی روند بازار سهام را تغییر می‌دهند؟

به گزارش می‌متالز، روز گذشته بازار سهام تحت تاثیر اخبار انتشار اسامی اعضای کابینه دولت جدید با روندی مثبت آغاز و به پایان رسید. شاخص کل بورس روز گذشته در محدوده یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد بسته شد و در دومین روز معاملاتی شاهد تعادل در جو کلی بازار بودیم.

اما دیروز اعضای کابینه و تیم اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی تا حدودی مشخص شد و حالا به احتمال زیاد رئیس بانک مرکزی یکی از روسای قبلی بازار سرمایه یعتی علی صالح آبادی باشد.

همچنین روز گذشته اولین گمانه‌زنی‌های رسمی درباره ترکیب تیم اقتصادی رئیسی زده شده است. بر این اساس در نام‌های پیشنهادی ابراهیم رئیسی، نام محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی دیده می‌شود. اما دیروز واکنش بازار سهام در دقایق ابتدایی بازار به این خبر‌ها منفی بود، اما رفته رفته در نیمه اول معاملات روند شاخص کل مثبت شد.

اخبار مربوط به مذاکرات برجام هم نشان می‌دهد، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که ایران برای ادامه مذاکرات احیای برجام آمادگی دارد و این مذاکرات ممکن است اوایل ماه سپتامبر آینده از سرگرفته شود. این سیگنال نشان می‌دهد با وجود طولانی شدن روند مذاکرات، اما امید به احیا برجام زیاد است.

سیگنال‌های مهم برای بازار سرمایه امروز ۱۸مرداد

از مهم‌ترین خبر‌های مهم که ارتباط مستقیم با روند بازار سرمایه دارند، باید به نهمین عرضه اولیه سال جاری در بازار سهام اشاره شود. روز چهارشنبه ۲۰مرداد سهام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) در بازار فرابورس عرضه شود.

همچنین هیات وزیران با افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل اندوخته احتیاطی موافقت کردند. بر این اساس سرمایه بانک مرکزی از مبلغ ۶۳ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال به مبلغ ۶۹ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

روز گذشته مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به زودی نخستین سری از موافقت اصولی مجوز تاسیس شرکت کارگزاری توسط هیات مدیره سازمان صادر می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده