تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۲۲۸۳۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

بار اصلی محدودیت تامین برق نباید روی صنایع فولادی و سیمانی باشد/تاثیر منفی کمبود تولید ورق روی تمام صنایع پایین دستی و مشاغل وابسته

‌می‌متالز - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: نباید بار اصلی محدودیت تولید برق روی صنایع فولادسازی کشور باشد و امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد برنامه ریزی دقیق برای عبور از بحران تامین انرژی باشیم.

به گزارش می‌متالز، سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به تاتیر محدودیت برق بر تولید فولاد اظهار کرد: در حال رایزنی با دولت سیزدهم هستیم تا وزرا کابینه در برنامه ریزی مدون و از پیش تعیین شده مساله انرژی صنایع به ویژه فولادسازی را درنظر بگیرند.

وی افزود: این سیاست که محدودیت برق بر روی صنایع فولادسازی و سیمانی باشد، پسندیده نیست چراکه تاثیرات این محدودیت‌ها در بازار نمایان می‌شود و نیاز است که صنایع متناسب با میزان مصرف دیماندی خود با محدودیت مواجه شوند و نباید بار اصلی این محدودیت‌ها بر روی صنایع فولادی کشور باشد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: تمام صنایع زیردستی فولاد اعم از صنایع لوازم خانگی و خودروسازی متاثر از تولید ورق‌های فولادی هستند و قطعا این کمبود تولید ورق تمام صنایع زیردست و مشاغل وابسته به ورق‌های فولادی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی درادامه به مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه هم اشاره کرد و گفت: تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر در این وضعیت فوق بحرانی کرونا در کشور پیام مهمی است و نشان می‌دهد که صنایع در حفظ نظام سلامت موثر هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده