تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۲۳۱۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس؛

ساماندهی بازار مسکن مهمترین اولویت کمیسیون عمران برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، ساماندهی بازار مسکن را مهمترین اولویت کمیسیون متبوع خود برای رای اعتماد به وزیر راه و شهرسازی دانست و گفت: وزیر راه و شهرسازی باید انقلابی و جهادی عمل کرده و در میدان حضور داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در تشریح جلسه روز شنبه (۲۳ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از حضور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این جلسه برنامه‌های پشنهادی وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان در جلسه امروز مهمترین دغدغه‌های اولویت خودشان را در خصوص وضعیت بحرانی بازار مسکن، حمل و نقل، تامین زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی، تامین زیرساخت مناسب برای ساختمان‌ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی و همچنین پایبندی به اجرای دقیق طرح جهش تولید و تامین مسکن در خصوص ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مدیریت مطلوب شورا‌های عالی معماری و شهرسازی و نیز بهبود فرایند طولانی تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی مطرح کردند.

وی با بیان اینکه وزیر راه شهرسازی باید برنامه مناسبی برای ساماندهی بازار مسکن داشته باشد، ادامه داد: کمیسیون عمران برای تصدی فردی در وزارت راه و شهرسازی به دنبال فردی است که در کنار داشتن برنامه اجرایی و انجام کار‌های تئوری، جهادی و نقلابی عمل کرده و در میدان حضور داشته باشد تا مشکل بازار مسکن را حل کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز در این جلسه به بیان راه کار‌ها و استراتژِی‌های خود برای حل بحران مسکن پرداخت. قاسمی سابقه احداث راه و تامین مسکن برای اقشار مختلف در قرارگاه خاتم الانبیا و آشنایی با مجموعه بنادر و دریانوردی و مدیریت وزارت نفت را داشته که نشان دهنده تجربه ایشان درحوزه اجرا است. از این رو کمیسیون عمران پس از جمع بندی و بررسی برنامه ها، گزارش خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده