تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۲۳۵۷۸
سرویس خبر : انرژی

وزارت نیرو می‌تواند به نقش اصلی خود بازگردد/ استفاده از توان بخش خصوصی و نخبگان با حضور وزیر پیشنهادی نیرو

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نیرو، درک این موضوع را دارد که در صورت اخذ رای اعتماد در وزرات نیرو سیاست گر و تنظیم گر باشد و از توان بخش خصوصی برای انجام فعالیت‌های مربوط به توسعه زیرساخت‌های حوزه آب و برق استفاده کند.

به گزارش می‌متالز، فریدون عباسی دوانی درباره چالش‌های وزارت نیرو و کار‌های که باید در دولت سیزدهم در این حوزه انجام شود، تصریح کرد: به اندازه مصرف عادی کشور، نیروگاه نصب شده داریم، اما با توجه به خشکسالی و عدم تعادلی که ایجاد شده، یک الی دو سال است که با کمبود برق مواجه شده ایم لذا از وزیر نیرو دولت سیزدهم می‌خواهیم تا به سرانجام رسیدن برنامه ها، نسبت به واردات برق از کشور‌های همسایه قبل از تابستان سال آینده اقدام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای آنکه نیروگاه جدید ساخته شود و بتوان از تمام ظرفیت‌ها برای تولید برق استفاده کرد راهکار فوری آن مذاکره با کشور‌های همسایه برای خرید برق در زمان پیک مصرف کشور است؛ در همین راستا وزارت نیرو باید با همکاری بخش خصوصی نسبت به تولید برق هسته ای، ایجاد نیروگاه و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر برنامه ریزی کند.

وی گفت: تا زمانی که پروژه‌های مربوط به نیروگاه سازی به سرانجام برسد می‌توان به مدت سه ماه (در تابستان) مازاد برق کشور‌های همسایه را خریداری کرد و در این میان با اعمال سیاست‌های تشویقی، بخش خصوصی را تشویق به افزایش راندمان تولید نیروگاه‌ها کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در موضوع آب و فعالیت‌های که در این حوزه باید انجام شود، اظهارداشت: با استفاده از آب شیرین کن‌ها در نوار ساحلی کشور می‌توان تولید، اشتغال و امنیت مضاعف را به سمت جنوب سواحل عمان و خلیج فارس برد. بیکاری باعث شده که در برخی از شهر‌ها شاهد بحران اجتماعی باشیم لذا برای جلوگیری از کوچ مردم، رفاه هموطنان و رونق متوازن کشور، باید جمعیت را به سمت دریا و اب هدایت کرد و قطعا این امر زمانی محقق خواهد شد که وزارت نیرو با همکاری بخش‌های مختلف بتواند آب شیرین را در اختیار مردم بگذارد.

وی ادامه داد: کارنامه کاری علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو در وزارت صنایع و معادن بسیار خوب بوده است و حتی می‌توان گفت که وی در حوزه‌های صنعت و معدن به جهت تخصص و آشنایی با امور، دکتری دارد.

عباسی دوانی با تاکید بر اینکه مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی در حوزه عمران است و این امر نقطع قوتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو به جهت آشنایی مناسب با حوزه صنعت و انجام طرح‌های ملی مهر ماندگار، توان تجزیه و تحلیل امور صنعتی و تخصصی را دارد و می‌تواند با استفاده از نیرو‌های متخصص، مسولیت‌های که به وی در وزارت نیرو (در صورت راخذ رای اعتماد) واگذار خواهد شد را با موفقیت به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو ساختار‌ها را به خوبی می‌شناسد، افزود: وزارت نیرو با حضور علی اکبر محرابیان می‌تواند به موفقیت‌های خوبی برسد و بیش از گذشته از توان مهندسی بدنه وزارتخانه بهره ببرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده