تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۲۳۹۰۰
سرویس خبر : انرژی

وزیر پیشنهادی نیرو با تعامل بخش خصوصی می‌تواند چالش‌های آب و برق کشور را حل کند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت نیرو با چالش‌های بسیار جدی روبرو است که برای حل آن نیازمند مدیریت قوی و انقلابی است، از همین رو وزیر پیشنهادی نیرو می‌تواند با تعامل بخش خصوصی برای حل مشکلات گام بردارد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی کوچی درباره حضور وزیر پیشنهادی نیرو در وزارت نیرو و کار‌های که باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: وزارت نیرو به شدت با مشکلات آب و برق دست به گریبان است و باید فضای ایجاد شود که با سرعت موضوع قطعی برق و کمبود آب که در برخی از مناطق کشور شاهد آن هستیم، حل شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته برای حل ریشه‌ای کمبود برق و آب اقدامی صورت نگرفته است و هر سال بر میزان خاموشی‌ها افزوده می‌شود، گفت: اگر نسبت به نوسازی نیروگاه‌ها و ایجاد نیروگاه‌ها اقدام شده بود، به طور قطع اکنون مردم شاهد قطعی برق مکرر نبودند؛ لذا وزارت نیرو در دولت سیزدهم باید به صورت جهشی ایجاد نیروگاه را دنبال کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات آب و برق کشور باید بخش خصوصی وارد میدان شود، اظهارداشت: طی سال‌های اخیر بخش خصوصی انگیزه خود را برای کار کردن و سرمایه گذاری از دست داده بود، از همین رو وزیر پیشنهادی نیرو باید دوباره رغبت سرمایه گذاری را در بین فعالان اقتصادی ایجاد کند، تا شاهد سرمایه گذاری در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نیرو در گذشته وزریر صنایع و معادن بوده و به صورت ریشه‌ای با صنعت و تولید آشنا است از همین رو در زمینه ساخت نیروگاه می‌تواند کارنامه کاری خوبی را ثبت کند و از طرفی علی اکبر محرابیان به بخش خصوصی و توانمندی‌های آن اعتقاد دارد و همین امر کمک می‌کند تا سرمایه گذاران به وزارت نیرو و آینده‌ای که دارد، خوش بین شوند.

رضایی کوچی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو گزینه خوبی است و به امور این حوزه تسلط دارد، تاکید کرد: برنامه‌ای که وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس ارایه کرده جامع و کامل است، لذا با اخذ رای اعتماد امیدوارم هستیم که به سرعت عملیاتی شود و حداقل ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده