تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۲۴۲۰۵
سرویس خبر : انرژی

نمایندگان موافق با برنامه‌های محرابیان در مجلس چه گفتند؟

‌می‌متالز - نمایندگان موافق با برنامه‌های آقای محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه علنی امروز از برنامه‌های وی دفاع کردند.

به گزارش می‌متالز، موسی احمدی در موافقت با برنامه‌های محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: وی کارنامه اجرایی و مدیریتی درخشانی دارد، طرح مهر ماندگار و اجرای ۹۰۰ طرح و پروژه بزرگ و اثرگذار در حوزه‌های سد، نیروگاه و شبکه‌های پالایشگاه‌ها از اهم موفقیت‌های وی است.

وی در همین باره افزود:گسترش شبکه سوخت که به موجب آن ده‌ها میلیارد دلار صرفه‌جویی در بنزین صورت گرفت از مهمترین موفقیت‌های وی است. همچنین او عضو شورای عالی فنی و شورای عالی پول در کشور بوده است.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه محرابیان شخصیتی است که علاوه بر تحصیلات مرتبط، با وزارتخانه پیشنهادی ارتباط کامل دارد، گفت: ۹۰۰ پروژه مهم و ملی در زمان تصدی وزارت وی به اتمام رسید و ۱۳ طرح نیمه تمام نیروگاهی در حوزه برق باعث شد ظرفیت کشور از ۶۳ هزار مگاوات به ۶۹ هزار مگاوات برسد.

احمدی با اشاره به دیگر سوابق وزیر پیشنهادی نیرو، بیان کرد:همچنین ۳۸ سد در زمان وی به اتمام رسید که باعث شد حجم مخازن آب از ۴۲ میلیارد مترمکعب به ۵۳ میلیارد مترمکعب برسد ضمن اینکه وی توانست ۱۲ شبکه فاضلابی کشور را به اتمام برساند که باعث شد پوشش شبکه فاضلابی کشور از ۲۲ میلیون نفر به ۲۴ میلیون نفر برسد. همچنین در حوزه گازرسانی نیز اقدامات متعددی داشته است.

وی با اشاره به کرانامه کاری آقای محرابیان کاری وزیر نیرو گفت:سوابق وی گویای تعامل مناسب او با نمایندگان است ضمن اینکه اکنون به فردی نیاز داریم که مشکلات را در کوتاه مدت حل کند که وی از شاخص‌های خوبی در این زمینه برخوردار است. همچنین مشکلات امروز آب و برق نیازمند فردی جهادی و انقلابی بوده که صاحب برنامه، ایده، ابتکار، خلاقیت، به همراه دانش و تخصص باشد.

براساس این گزارش، علی اصغر خانی نماینده شاهرود نیز در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیروگفت: آقای محرابیان مدیری توانمند است و دانش تخصصی لازم برای تصدی این وزارت خانه را دارد. ایشان از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شده و مقبولیت‌های کلانی در کارنامه خود دارد. بی تردید فردی که در دوران مسوولیت خود در مسوولیت‌های کلان عملکرد درخشانی داشته است می‌تواند در این حوزه نیز موفق شود.

وی افزود: سوابق و برنامه‌های فعلی ایشان راهگشای بسیاری از مشکلاتی است که امروز گریبانگیر کشور است. ایشان در تمام مسوولیت‌های که داشته است تعهد، تخصص، توانمندی و روحیه انقلابی و جهادی خود را ثابت کرده و عملکردی هدفمند داشته است.

نماینده شاهرود در مجلس گفت:ایشان می‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد. کار‌هایی که در زمینه برق و آب باید صورت گیرد را ایشان به خوبی می‌تواند مدیریت کند.


خانی تصریح کرد: مدیریت وزارت نیرو باید هدفمند باشد و این نوع مدیریت باعث می‌شود که قبل از وقوع حوادث، پیش‌بینی‌های لازم انجام شود که محرابیان این توانایی را به خوبی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده