تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۲۴۲۱۱
سرویس خبر : انرژی
موافقان وزیر پیشنهادی نیرو؛

تامین انرژی و برق پاشنه آشیل دولت سیزدهم

‌می‌متالز - نماینده لنگرود در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور به شما می‌گویم که شما و اعضای کابینه روی یک خط آتشین هستید، پاشنه آشیل دولت سیزدهم بحث انرژی و برق است.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در موافقت با برنامه وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: در آستانه گام دوم انقلاب هستیم و همین مجلس جوان انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان انقلابی را فراهم کرده است. کمک کنیم تا هر چه سریع‌تر کابینه ایجاد شود البته که ما چک سفید امضا هم دست کسی نمی‌دهیم.

وی افزود: آقای محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو مردی از جنس مردم و دردآشنای مردم، بدون حاشیه و اهل تعامل است. کسی که جرأت داشت در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط سکان دار وزارت نیرو شود.

نماینده سروستان در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: برنامه محرابیان کاملا عملیاتی است. او در حوزه وزارت نیرو به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در انجام ۳۵۰ پروژه مرتبط حضور داشته و موفقیت‌های زیادی کسب کرده. در زمان محرابیان بود که قیمت فولاد و سیمان کم شد.

رحیمی مظفری ادامه داد:مدیریت منابع آب، احقاق حق ایران درباره حقابه آب و برق، توسعه نیروگاه‌های پراکنده، کنترل و راه اندازی نیروگاه‌ها و کمک به بخش خصوصی نیز از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو است.

تامین انرژی و برق پاشنه آشیل دولت سیزدهم

بر اساس این گزارش، پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود نیز در حمایت از آقای محرابیان و در پاسخ به اظهارات مخالفان درباره تحصیلات وی گفت: بخشی از تحصیلات ایشان مرتبط با حوزه وزارت نیرو است. از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که ما قصد انتخاب یک مدیر را داریم و مدیر باید نسبت به ظرفیت‌های سازمان خود آگاه باشد و برای استفاده از آن برنامه ریزی کند. آقای محرابیان نیز نسبت به حوزه برق، آب و نیروگاه شناخت کافی را دارد.

وی با اشاره به سوابق کاری وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: ایشان در طرح مهر ماندگار حدود ۱۳ پروژه نیمه تمام نیروگاهی را که تقریباً ۶ هزار مگاوات برق را به ظرفیت کشور اضافه می‌کرد، مدیریت و رهبری کرد. همچنین حدود ۳۸ طرح سدسازی با آورده حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب را به سبد ذخایر آبی کشور افزود. همچنین حدود ۲۲ میلیون نفر تحت پوشش را به ۲۴.۶ درصد رساند که تمامی این موارد موید مدیریت جامع، آگاهانه و تخصصی این وزیر پیشنهادی در حوزه آب و برق است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور به شما می‌گویم که شما و اعضای کابینه روی یک خط آتشین هستید پاشنه آشیل دولت سیزدهم بحث انرژی و برق است در تابستان گذشته ما زنگ خطر کمبود برق در تابستان ۱۴۰۰ را به صدا درآوردیم، اما کسی توجه نکرد؛ اما اگر همین امروز به فکر برق نباشید، به یقین در زمستان سال جاری و تابستان ۱۴۰۱ و حتی ۱۴۰۲ با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد و این مشکل دامنگیر همه می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون که با شما صحبت می‌کنم حدود ۳ هزار میلیارد مترمکعب سوخت جایگزین برای نیروگاه‌ها نیاز داریم که اگر تا آبان ماه اجابت نشود در زمستان، انرژی کافی برای راه اندازی نیروگاه‌ها نخواهیم داشت، اما آقای محرابیان با دقت به این موضوع در برنامه‌های خود توجه کرده است.

محمدنژاد بیان کرد: اگر همین امروز به فکر تامین برق برای زمستان و تابستان‌های آینده نباشید با مشکلات اساسی رو به رو خواهید شد.

وی ادامه داد:یکی از مواردی که در برنامه وزیر پیشنهادی دیده شده است توجه به ظرفیت ترانزیت انرژی و موقعیت استراتژیک کشور است. امروز تمام کشور‌های همسایه نیازمند خدمات فنی و مهندسی و انرژی ما هستند که در برنامه ایشان به آن توجه شده است.

نماینده لنگرد با اشاره به مساله رمزارز‌ها گفت: بحث رمزارز‌ها نیز که پدیده‌ای نوظهور است در برنامه ایشان مورد توجه است. گرجستان ۴ سال پیش صادرکننده برق بود، اما امروز به دلیل بی توجهی به این حوزه از واردکنندگان برق شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده