تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۲۴۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران:

حضور فاطمی امین به پروژه‌های توسعه‌ای در این وزارتخانه منتج می‌شود/ ضرورت تعامل بین بخش صنعت و معدن با حوزه تجارت و بازرگانی

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به اینکه حضور فاطمی امین به پروژه‌های توسعه‌ای در وزارت صمت منتج می‌شود، اظهار کرد: نیاز است که بخش‌های صنعت و معدن با تجارت در وزارت صمت هماهنگ شوند و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه به هم افزایی برسند.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل روغنی اظهار کرد: وزیر صمت یکی از ارکان اقتصادی کشور محسوب می‌شود؛ به این معنا که وزارت مذکور، سازمانی استراتژیک برای حوزه صنایع، معادن و تجارت است. بر این باورم که یک وزیر به تنهایی نمی‌تواند به اهداف مطرح شده وزارتخانه دست یابد؛ مگر اینکه تمام ارکان اقتصادی کشور و وزراتخانه‌هایی که اقتصادکلان را در دست دارند و همچنین سایر وزارتخانه‌ها که به مباحث اقتصادی کشور مربوط هستند همگام با یکدیگر و هماهنگ اقدام کنند.

وی افزود: اگرچنین اتفاقی بیفتد شاهد رونق گیری تولید در اقتصاد خواهیم بود؛ اما اقدامات واگرایانه وزارتخانه ها، نمی‌تواند نتایج مطلوب اقتصادی به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به اینکه وزیر صمت در دولت سیزدهم جوان و صاحب تجربه در این وزارتخانه است، تصریح کرد: تجربه چهارساله فاطمی امین، در حوزه برنامه ریزی وزارت صمت و شناخت عمیق ایشان از کسب و کار می‌تواند در کنار بهره گیری از مشاوران کاربلد و باتجربه به برنامه‌های راهبردی موثر و پروژه‌های توسعه‌ای در این وزارتخانه منتج شود.

وی اضافه کرد: این نکته را در نظر داشته باشید که وجود برنامه اصل و شرط است. برنامه‌ای مسنجم، راهبردی و عمیقی که در راستای سیاست اقتصاد کلان کشور باشد، با بهره گیری از مجریان توانمند می‌تواند به پویایی و تحرک وزارت صمت منجر شود و گره گشای مسائل صنایع، معادن و تجارت کشور شود.

روغنی تاکید کرد: یکی از مسائل وزارت صمت عدم هماهنگی درون سازمانی است. به گونه‌ای که تعامل بین بخش صنعت، معدن با حوزه تجارت و بازرگانی کمرنگ است و این اختلاف نظر‌های جدی می‌تواند مشکل ساز شود. با همسان سازی در حوزه‌های صنعت، معدن با بازرگانی سینرژی ایجاد می‌شود تا در یک راستا حرکت کنند. از سوی دیگر سازمان‌های عریض و طویلی که زیرمجموعه وزارت صمت هستند مانند ایدرو و ایمیدرو و شرکت‌هایی که به نوعی به وزراتخانه وابسته هستند هم نیازمند هماهنگی منسجم در راستای هم افزایی بیشتر هستند و نقش وزیر صمت در ایجاد این همگرایی مهم و پررنگ خواهد بود.

وی افزود: از دیگر انتظارات از وزیر صمت می‌توان به مدیریت خام فروشی در کشور اشاره کرد که موضوع مهمی است. صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی بایستی در مسیر ایجاد ارزش افزوده گام بردارند تا به موفقیت‌های مهمی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور دست یابیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده