تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۲۴۶۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عقب گرد شاخص کل بورس در یک ساعت پایانی بازار

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار بر خلاف روز‌های گذشته با کاهش ۲۳۵۵ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۰۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۵ واحدی به ۲۲ هزار و ۸۰۳ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۸۸ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۳۹۲ هزار و ۸۲۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸ واحدی، عدد ۴۶۷ هزار و ۵۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵ واحدی به رقم ۲۹۵ هزار و ۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۰۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۶۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۰۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۲۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
عقب گرد شاخص کل بورس در یک ساعت پایانی بازاربر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی کگل، فارس، وبملت، نوری، شپدیس و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی میدکو، فولاد و فخوز، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۶ میلیارد و ۵۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۶۴۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قثابت (قند ثابت خراسان) با ۱۱.۶۶ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های حفارس، غپاک، ولصنم و خپویش بود. همچنین نماد معاملاتی قشهد (شهد) با ۴.۴۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های ثبهساز، ثشرق، ما و سخزر قرار گرفتند.عقب گرد شاخص کل بورس در یک ساعت پایانی بازار

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده