تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۲۴۸۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ریزش حدود ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۹۴۰۹ واحدی معادل ۳.۱۴ درصد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۶۹۲ واحدی به ۲۲ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۳۳۵ واحدی معادل ۳.۱۴ درصد به رقم ۳۸۰ هزار و ۴۸۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۳۱۴۱ واحدی، عدد ۴۵۴ هزار و ۳۶۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۲۹۲ واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۳۱۹۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۷۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۸۹۱۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۱۰۲۲ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
ریزش حدود ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فارس، فولاد، فملی، کگل، شستا و کچاد با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی شبندر، میدکو و شسپا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۷۱ هزار و ۸۴۴ نوبت معامله و به ارزش ۱۱۱ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شبندر (پالایش نفت بندرعباس) با ۵۲.۵۵ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های غگرجی، کحافظ، شسپا و کرازی بود. همچنین نماد معاملاتی سکرد (سیمان کردستان) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های وتوکا، وتوصا، قثابت و فاما قرار گرفتند.

ریزش حدود ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده