تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۲۴۶۸۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صنعت اعلام کرد:

پیش بینی تولید سالانه ۳ میلیون خودرو و وعده کاهش مالیات بر تولید

‌می‌متالز - طبق پیش بینی وزیر صنعت تا چهار سال آینده تولید خودرو سالانه به ۳ میلیون می‌رسد و مالیات بر تولید کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، رضا فاطمی امین با اشاره به لزوم اولویت بندی دولت در حمایت از کسب و کار‌ها در برنامه تیتر امشب اعلام کرد: دولت باید با شرایط و اولویت‌هایی که ایجاد می‌کند، کسب و کار‌ها را با منافع ملی همسو و محیط کسب و کار را طوری تنظیم کند که اولویت‌ها محقق شود.

باید روی سه مقوله تجهیزات الکترونیکی، صنعتی و وسایل حمل و نقل متمرکز شد.۸۰ درصد مشکلات شرکت‌های اقتصادی مربوط به تامین مالی، بیمه تامین اجتماعی و مالیات است.

طرح‌هایی برای شفاف سازی فعالیت‌های تولید و توزیع کالا و پیشگیری از قاچاق، احتکار و تقلب ارائه شده که یکی از آن‌ها راه اندازی سامانه قواعد و مجوز‌ها برای مقابله با امضا‌های طلایی، حیات خلوت‌ها و سلطان‌ها است.


بازرسی قیمت‌ها باید کارآمد باشد


بازرسی‌های فعلی قیمت ها، حرفه‌ای نیست. با اشراف بر جریان کالا و جریان مالی، افزایش غیرمعقول قیمت‌ها مشخص و با آن برخورد می‌شود.
در نظام توزیع دو عامل باعث افزایش قیمت می‌شود. نخست اینکه هزینه در نظام توزیع بالا است که اصلاح ساختار دو سال زمان می‌برد. عامل بعدی بحث دلالان است در این بخش ضوابط وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود. در این خصوص سامانه جامع تجارت، ابزار تنظیم قیمت‌ها را خواهد داد.

در خصوص قیمت گذاری کالاها، باید زنجیره کالایی مانند مرغ را بررسی کرد و برای بازار آن تا سه ماه آینده سناریو در اختیار داشت. در صورت مدیریت زنجیره تامین، علاوه بر ایجاد همکاری، محیط رقابتی هم بوجود می‌آید. اگر جریان کالا و مالی کنترل شود، سازمان حمایت بطور خودکار به آسانی می‌تواند با گرانفروشی برخورد و اعمال قانون کند.


مالیات بر تولید کاهش می‌یابد


وزارت صنعت به دنبال کاهش مالیات بر تولید است. از وعده‌های دولت سیزدهم، حمایت از تولید کنندگان و کاهش مالیات از ۲۵ به ۱۰ درصد طی ۴ سال آینده است. با حجت عبدالملکی وزیر کار، مذاکره‌ای برای اصلاح ساز و کار تامین اجتماعی انجام شد که اخبار آن پس از قطعی شدن، منتشر می‌شود.


لزوم تشکیل زنجیره تامین تولید برق در شهرک‌های صنعتی


ایران ۱۳ هزار مگاوات کسری برق دارد. در چند سال آینده باید یک زنجیره تامین تولید برق در شهرک‌های صنعتی شکل گیرد.


تولید ۳ میلیون خودرو تا ۴ سال آینده


پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود یک میلیون خودرو تولید شود. برنامه سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه است و تا سال ۱۴۰۴ به ۳ میلیون می‌رسد.

اگر پیشران‌های تولید به خوبی شناسایی شود و به حرکت درآید، اشتغال قابل توجه‌ای ایجاد می‌شود. اگر بخواهیم قیمت و کیفیت در صنعت خودرو به حد قابل قبول برسد باید افزایش مقیاس تولید، رقابتی کردن بازار و اصلاح ساختار مدیرتی در این بخش انجام شود.

تا سه سال آینده صنعت خودرو به افتخار ملی تبدیل می‌شود. چون ظرفیت آن وجود دارد و به لحاظ فنی کمبودی وجود ندارد. فقط باید اصلاح ساختار مدیریتی شکل بگیرد که زمان بر نیست.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده