تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۲۵۰۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

جولان گرانی در بازار خودرو؛ دیگر کسی رغبتی برای خرید خودرو ندارد

‌می‌متالز - بازار خودور در حالی با بازار دلار و ارز در حال رقابت است که با افزایش قیمت دلار بازار خودرو هم پایش را روی گاز می‌گذارد و در این اوضاع که پراید ۱۶۰ میلیون تومان شده است رغبتی برای خرید خودرو نیست.

به گزارش می‌متالز، یکی از بازار‌های پر التهاب در این روز‌ها بازار خودرو است بازاری که از سال گذشته تاکنون روز‌های پر تلاطمی را سپری کرده است، گویی این بازار قرار نیست یک روز در آرامش باشد و همچنان با دلار رقابت دارد و گویی کورسش با دلار تمامی ندارد.

هر چند گر چه قیمت‌ها رو به افزایش است، اما نمایشگاه‌های اتومبیل دل خوشی از این روز‌های گران خودرو ندارند.

بازار خودرو در مردادماه امسال ۳۱ روز گرم و پر شتاب را در حالی پشت سر گذاشت که نوسان قیمت‌ها به گونه‌ای بود که هر از گاهی به یک باره روز‌های افزایش ۱۰ تا ۱۵ میلیونی خودرو‌ها را شاهد بودیم و گویی افزایش بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی برای انواع خودرو در مردادماه گرم ثبت شد و خریداران را ناامیدتر از قبل کرد.

یکی از شهروندان بیرجندی با بیان اینکه بازار خودرو روز‌های گرانی را تجریه می‌کند افزود: خودرو‌های صفر روند گرانی را در پیش گرفته آن گونه که خودرو پراید خود را به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده و دیگر مردم باید فکر خرید خودروی صفر را از گوش و سر خود بیرون کنند.

دیگر نمی‌توان خودروی صفر خرید

احمدی با بیان اینکه گاهی در گروه‌های مجازی و بازار خودرو‌های دست پایین معامله می‌شود چرا که دیگر نمی‌توان خودروی صفر خرید گفت: افزایش قیمت خودرو در مردادماه آن چنان بی‌محابا پیش رفت که برخی مدل‌ها افزایش ۲۰ تا ۳۷ میلیونی را تجربه کردند.

یکی از نمایشگاه‌داران اتومبیل در بیرجند هم به خبرنگار ما اینگونه گفت که افزایش چشمگیر خودرو در حالی رقم خورده است که خودروسازان از قیمت‌های حاشیه‌ای بازار که سودی ۵۰ میلیارد تومانی را رقم خورده است بهره نبرده‌اند و گویا این سود شیرین به جیب دلالان می‌رود.

وی بیان داشت: با این حال با ورود به شهریورماه روند صعودی قیمت خودرو متوقف شده و قیمت‌ها یا ثابت مانده یا حداکثر یک تا دو میلیون تومان افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و آژانس‌های تاکسی تلفنی بیرجند هم به خبرنگار ما گفت: بازار خودرو در حال حاضر تحت تاثیر دلار و ارز است و این روز‌ها که قیمت دلار بالا می‌رود خودرو هم همان گونه بالا می‌رود.

راعی فرد با تاکید بر اینکه در حال حاضر تقاضا برای پراید همچنان زیاد است به همین دلیل، قیمت این خودرو در قیاس با خودرو‌های دیگر، نسبت به سایر مدل‌ها، نوسان بیشتری داشته است و گرانی در بازار خودرو رکورد زده است افزود: در حال حاضر قیمت پراید به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: همکاران ما در نمایشگاه‌های اتومبیل با این حال و روز بازار خودرو شاید سه تا چهارماه سپری شود، اما خودرویی را معامله نکنند، اما امید داریم دولت سیزدهم با کابینه خود اوضاع را سر و سامان دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده