تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۲۲۵۱۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عقب‌نشینی دلال‌ها از بازار خودرو / چرا خودرو گران شد؟

‌می‌متالز - قیمت خودرو‌های ایرانی و خارجی نسبت به سه روز گذشته اندکی گران شد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با تائید این خبر گفت: علی رغم اینکه دلال‌ها از بازار خودرو عقب‌نشینی کردند، اما خودرو ارزان نشد.

به گزارش می‌متالز، با کاهش قیمت دلار انتظار می‌رفت خودرو در بازار ایران ارزان شود، اما خودرو نسبت به کاهش قیمت ارز مقاومت نشان می‌دهد. برخی فعالان بازار می‌گویند علت مقاومت بازار خودرو نسبت به کاهش قیمت ارز، افزایش قیمت تمام شده خودرو و دپوی ۷۰ هزار خودرو ناقص در انبار خودروسازان است. چون سبب شده که تقاضا بیشتر از عرضه باشد.

سرمایه مردم به سمت دلار و طلا رفت!

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اشاره به وضعیت بازار گفت: در بازار خودرو قدرت خرید مردم به شدت کم شده است. مردم توان خرید کالا‌های اساسی همچون برنج را ندارند بعد چه طور می‌توانند خودرو بخرند؟

حمید کریمی توضیح داد: با آن که قدرت خرید مردم کم شده، اما قیمت خودرو‌های خارجی هم اندکی نوسان افزایشی داشته است، این نوسان قیمت خودرو نشان دهنده انتظار تورمی است.

او گفت: خرید و فروش خودرو نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده و مانند گذشته روان نیست. به نظر می‌رسد مردم از سرمایه‌گذاری در بازار خودرو منصرف شدند و بخشی از سرمایه‌های آن‌ها روانه بازار ارز و طلا شده است!

نگاه وزیر صنعت به خودرو چیست؟

قیمت خودرو در حالی روند افزایشی گرفته که چندی پیش سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت هم در توییتر خود از صنعت خودرو دفاع و اعلام کرد که «تا سه سال آینده صنعت خودرو کشور به افتخار ملی تبدیل می‌شود، چرا که ظرفیت آن وجود دارد و به لحاظ فنی چیزی کم نداریم و فقط باید اصلاح ساختار مدیریتی شکل گیرد که زمان بر نیست!»

همچنین یک فعال بازار خودرو درباره چرایی افزایش قیمت پراید پاسخ داد علت گرانی پراید توقف تولید این خودروست. با توجه به اینکه این خودرو ارزان‌ترین خودروی بازار است تقاضا برای خرید آن بالاست. مردم با اندک پس اندازی برای خرید پراید اقدام می‌کنند.

فیروز نادری گفت: با کاهش قیمت خودرو برخی از دلال‌ها از بازار عقب‌نشینی کردند و فعلا از خرید خودرو منصرف شدند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده