تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۲۶۵۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
«امیر صباغ» مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری صنایع معدنی و فولادی در صنعت برق (چشم‌انداز، موانع و راهکارها) در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد:

رشد اقتصادی صنایع معدنی و فولادی جلوتر از رشد اقتصادی کشور بود

‌می‌متالز - «امیر صباغ» مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد مطرح کرد: در حوزه صنایع معدنی و فولادی رشد اقتصادی جلوتر از رشد اقتصادی کشور بوده به همین دلیل با مشکل کمبود زیرساخت مواجه بودیم.

به گزارش می‌متالز، اهم مطالب ذکر شده توسط «امیر صباغ» مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در سمینار چالش برق در زنجیره فولاد به شرح ذیل است:

- اصلاح این موضوع نیازمند زمانی ۴ ساله است.

- دو ایده در ایمیدرو برای بحران برق مطرح بود اول افزایش تعرفه برق بود تا از محل این درآمد برای ایجاد نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری شود که تجربه منفی بود، اما در ایده دوم اگر شرکت‌ها به جای وزارت نیرو سرمایه‌گذاری کنند تامین برق مطمئن‌تر خو‌اهد بود.

- با شرکت‌های بزرگ جلساتی داشتیم و نیاز‌های انرژی را مشخص کردیم و برای ایجاد ۱۱ هزار مگاوات برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

- با وزارت نیرو مذاکراتی داشتیم تا با تعامل وزارت صمت این سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها توجیه‌پذیر شود و سرمایه‌گذاران جذب آن شوند.

- تفاهم‌نامه تقریباً نهایی شده و امیدواریم تا پایان هفته موافقت هر دو وزیر گرفته شود.

- خوشبختانه مشوق‌هایی از وزارت نیرو گرفته‌ایم و می‌تواند بخشی از فرآیند‌های اجرایی این نیروگاه‌ها حل شود.

- مشکل دیگر با وزارت نفت در بحث محدودیت تولید گاز در بلند‌مدت است که هم تولید فولاد و هم تولید برق را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: می متالز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده