تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۲۶۷۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه در حافظه جمعی ایرانیان به یادگار می‌ماند

‌می‌متالز - جامعه شناس و استادیار دانشگاه گفت: در ایام شیوع کرونا، ایفای مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در حافظه جمعی ایرانیان ثبت می‌شود و آیندگان از آن به نیکی یاد خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، عالیه شکربیگی در توضیح ایفای مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: با شیوع کرونا، جامعه در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته است که با مرگ‌های عدیده دست به گریبان است و در این شرایط اهمیت مسوولیت‌های اجتماعی بیش از پیش مهم می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که مدیریت کرونا آنگونه که شایسته بود نتوانست در کشور اجرا شود، اهمیت مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه دوچندان می‌شود؛ چراکه اگر این اقدام شایسته نبود ما با تلفات و چالش‌های بیشتری در کشور مواجه می‌شدیم.

این جامعه شناسی و استادیار دانشگاه توضیح داد: در ایام شیوع کرونا، ایفای مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در حافظه جمعی ایرانیان ثبت می‌شود و آیندگان از آن به نیکی یاد خواهند کرد.

وی گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی و صنعتی کشور با ایفای مسوولیت‌های اجتماعی منجر به تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود و اعتماد مردم را ارتقا می‌دهد چراکه این نکته مهم است که مردم داوران خاموش جامعه هستند و به خوبی درک می‌کنند در بزنگاه ها، چه سازمان و صنعتی به داد آن‌ها رسید!

گفتنی است با شیوع کرونا شرکت فولاد مبارکه در چندین گام به یاری سیستم سلامت کشور شتافت. در ابتدا با تامین مواد ضدعفونی کننده و ماسک و در گام بعدی با تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر. در شرایطی که این شرکت با محدودیت شدید برق مواجه بود و تولید بزرگترین واحد صنعتی کشور کاهش یافت، اما باز هم پلنت‌های اکسیژن ساز فولاد مبارکه از کار نیفتاد و روزانه ۱۴۰ تن اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین شد تا در موج سهمگین دلتا تلفات کرونا کنترل شود. تاکنون شرکت فولاد مبارکه در راستای مسوولیت اجتماعی، بیش از ۲۰ هزار تن اکسیژن رایگان دراختیار مراکز درمانگر کشور قرار داده است.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده