تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۲۷۳۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

التهاب قیمت سیمان و بتن در مرکز خراسان شمالی در حال فروکش کردن است

می متالز - رییس اتحادیه مصالح فروشان شهرستان بجنورد از کاهش قیمت کالاهای سیمان سیاه، سیمان سفید و بتن آماده در بازار مرکز خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی کمالی، رییس اتحادیه مصالح فروشان شهرستان بجنورد اظهار کرد: قیمت کالای سیمان سیاه، سیمان سفید، بتن در تابستان امسال در مقایسه با بهار امسال تا حدود ۷۰ درصد افزایش یافت.

کمالی گفت: امسال قطعی پی در پی برق در تابستان موجب شد تا صنایع از جمله کارخانه سیمان استان به صورت موقت برخی از خطوط تولید خود را متوقف کنند و در نتیجه به طور سراسری تولید سیمان در کشور کاهش یافت.

وی افزود: کاهش تولید سیمان در کشور موجب شد که میزان عرضه این کالا در بازار بورس برای معامله نیز کم شود و در نتیجه این وضعیت، ورود دلالان به بازار سیمان، عرضه خارج از شبکه شبکه آن و افزایش قیمت این کالا را در کشور به همراه داشت.

رییس اتحادیه مصالح فروشان شهرستان بجنورد بیان کرد: با این وجود، به مرور زمان با عرضه هر چه بیشتر این کالا در بورس همچنین سیاست‌هایی که در استان برای جلوگیری از خروج خارج از شبکه این کالا گرفته شد، قیمت این کالا به مرور در استان روند نزولی به خود گرفت.

وی عنوان کرد: قیمت سیمان سیاه در هر پاکت ۵۰ کیلویی که به ۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان نیز رسیده بود، در حال حاضر در بازار بجنورد در تیپ ۱ به پاکتی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و در تیپ ۲ به پاکتی ۳۲ هزار تومان رسیده است.

کمالی گفت: قیمت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان سفید در بازار بجنورد نیز به ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی افزود: قیمت هر متر مکعب بتن آماده در بازار به ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه مصالح فروشان شهرستان بجنورد تصریح کرد: در حال حاضر حضور دلالان در بازار سیمان کمرنگ شده و معامله اصلی میان فروشنده و متقاضی واقعی در جریان است به گونه‌ای که عرضه سیمان سیاه در بازار بجنورد به مرحله دپو در انبار رسیده است و در هفته جاری نیز برای سیمان سفید رقم می‌خورد.

کمالی در خاتمه اذعان کرد: التهاب قیمت‌ها در بازار سیمان و بتن مرکز خراسان شمالی در حال فروکش کردن است.

منبع: عصر اترک

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده