تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۲۷۶۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول:

تأثیر کاهش قیمت سیمان در بازار قزوین محسوس نیست

‌می‌متالز - رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی قزوین گفت: شنیده شده است که قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه ۲۵ هزار عرضه می‌شود، اما هنوز تأثیر این کاهش قیمت را در بازار شاهد نیستیم و سیمان همچنان با قیمت قبل در بازار عرضه می‌شود، به نظر می‌رسد این کاهش قیمت در روز‌های آینده در بازار محسوس باشد.

به گزارش می‌متالز، میثم صوفی نیارکی اظهار کرد: زمزمه‌هایی وجود دارد که قیمت سیمان کاهش پیدا کرده است، اما سیمان‌های موجود در بازار با قیمت سابق یعنی هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی سیمان آبیک ۴۹ هزار تومان عرضه می‌شود؛ شنیده شده است که قیمت هر پاکت سیمان درب کارخانه ۲۵ هزار است که با هزینه حمل و واسطه‌گری درنهایت با قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه داد: ۳۰ تا ۴۹ هزار تومان فاصله زیاد است و هنوز تأثیر این کاهش قیمت را در بازار شاهد نیستیم و سیمان همچنان با قیمت قبل در بازار عرضه می‌شود، به نظر می‌رسد این کاهش قیمت در روز‌های آینده در بازار محسوس باشد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی قزوین درباره قیمت فولاد هم خاطرنشان کرد: کارخانجات فولاد قیمت را روزانه اعلام کرده و به همان قیمت می‌فروشند، طی چند ماه اخیر قیمت میلگرد از کیلویی ۱۲ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان در درب کارخانه افزایش پیدا کرده بود که امروز به قیمت هر کیلو ۱۶ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه با تغییر دولت پروژه‌های عمرانی جدیدی تعریف نشده و روند پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز‌های شهری دچار رکود نسبی شده است همچنین بازار احداث مسکن نیز در رکود به سر می‌برد. چند ماه گذشته عرضه مسکن کم و تقاضا زیاد بود، ولی امروزه عرضه زیاد است، ولی تقاضایی وجود ندارد برای همین مشکلی در تأمین مصالح نداریم.

صوفی یادآور شد: با توجه به اینکه سیاست دولت جدید احداث مسکن برای محرومین است مشوق‌هایی مانند زمین رایگان را برای رونق احداث مسکن در نظر گرفته‌شده است؛ وزیر راه اعلام کرد سیاست‌های مسکن هفته آتی اعلام خواهد شد بر همین اساس به نظر می‌رسد در بخش مسکن شاهد تحول باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده