تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۲۸۲۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا):

در ۶ ماهه دوم برای سهامداران سیمان شاهرود برنامه‌های خوبی تدوین شده است

‌می‌متالز - عسگری در بازدید از کارخانه سیمان شاهرود گفت:تدابیر خوبی اندیشیده شده تا مسیر خوبی را برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ تبیین و برای سهام داران منافع خوبی کسب شود یکی از اهداف این بازدید تأمین زیرساخت خوب برای شرکت سیمان در آینده است.

به گزارش می‌متالز، سید حامد عسگری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین کشور روز پنجشنبه هنگام بازدید از کارخانه سیمان شاهرود اظهار داشت: یکی از کارخانه‌های پیشرو در زمینه سیمان تأمین، کارخانه سیمان شاهرود است که بین ۱۸ شرکت سیمان تامین هم در مسائل فنی و هم در دیگر موضوعات به نوعی الگویی برای سیمان کشور است و با مدیریت فعلی مسیر خوب و موفقی را پیش می‌رود.


وی افزود: همکاران سیمانی ما به خصوص در سیمان شاهرود همت کرده و هفته گذشته ۱۱۰ هزار تن سیمان را به بازار عرضه کردند که عرضه‌ای بی سابقه در بازار کشور است چرا که سیمان سابقاً به صورت هفتگی تا نهایتاً ۵۰ هزار تن عرضه می‌شد، اما عرضه بیش از ۱۰۰ هزار تن به واقع توانست تأثیر خود را بگذارد و از حالت نگرانی کمبود‌ها خارج کرد.

اتفاقی که رخ داد حاصل زحمت همه صنعت سیمان بود. ما حداکثر تلاش را کردیم که حداکثر تولید و عرضه را در کشور داشته باشیم تا تقاضای زیاد بازار پوشش داده شود از سوی دیگر سعی کردیم این اقدام علامت و نشانه‌ای نیز برای بازار باشد که مشکلی در بحث تولید وجود ندارد و در نتیجه متقاضیان هم عجله‌ای برای خرید نداشته باشند که این افزایش عرضه خوشبختانه جواب داد و ظرف دو هفته سیمان ارزان شد.

امیدواریم که بازار هم به بخش تولید اعتماد کند و بداند که ما به هیچ وجه حاضر نیستیم که کوتاهی در زمینه تولید داشته باشیم که تقاضا در تکاپوی تهیه بیفتد

تلاش ما این است که از این فرصت بهبود شرایط انرژی برق حداکثر تولید را در برنامه تولید داشته و حداکثر عرضه را نیز داشته باشیم.

سید حامد عسگری افزود: سفر ما به استان سمنان، دیدار با استاندار سمنان و همچنین نماینده شاهرود و میامی در مجلس و همچنین این بازدید چند هدف داشت که یکی از آن‌ها الگو‌ها سازی در راستای قیاس کارخانه‌های سیمان کشور است و در این مسیر بنا بر این است که مسائل و مشکلات جانبی برای ماه‌ها و سال‌های آتی رصد و پیش بینی راهکار شود.

تدابیر خوبی اندیشیده شده تا مسیر خوبی را برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ تبیین و برای سهام داران منافع خوبی کسب شود یکی از اهداف این بازدید تأمین زیرساخت خوب برای شرکت سیمان در آینده است تا بتوانیم شاهد سرمایه گذاری جدید و اقداماتی باشیم که بر روی بهره‌وری تأثیر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین کشور یکی از مشکلات اصلی صنعت سیمان، را موضوع انرژی دانست و افزود که این موضوع بر روی بهره‌وری تأثیر بسیاری گذاشته است امسال اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که قیمت انرژی افزایش چشم‌گیری یافته و برنامه داریم که بخشی از کارخانه‌هایی که شرایط بهتری دارند در زمینه تأمین انرژی از شبکه مستقل کنیم که امکان این امر در دست بررسی است تا بتوانیم تصمیمات خوبی را بگیریم از سوی دیگر بر روی کنترل‌های داخلی باید برنامه‌ریزی کرد تا بتوانیم در زمینه صرفه‌جویی نیز اقدامات خوبی را شاهد باشیم را مقوله انرژی بهتر مدیریت شود.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم، سیمان، اولین کالایی بود که به قیمت قبلی بازگشت. یکی از راه‌های تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال توسط وزیر راه و شهر سازی، کنترل قیمت سیمان است. کاهش قیمت سیمان با یک تصمیم درست و عرضه به موقع سیمان در بورس کالا، محقق شد، اما بازهم ما سیاست‌هایی را اتخاذ کرده ایم برای مثال برای این منظور که تولید و عرضه سیمان در فصل زمستان با مشکلی مواجه نشود، از هم اینک باید به فکر تولید بیشتر و ذخیره سازی مناسب بود.

عسگری با اشاره به تعداد شش پروژه که از سوی شرکت سیمان شاهرود ارائه و مورد بررسی قرار گرفته‌اند ابراز داشت: امیدواریم دو مورد از این طرح‌ها که یکی از آن‌ها نیز در بخش انرژی است اجرایی شود.

وی افزود: اگر در شش‌ماهه دوم سال جاری در بخش برق و گاز مشکل نداشته باشیم می‌توانیم بگوییم که سیمان کشور سود‌های خوبی را به سهام داران میدهد که البته بسته به شرایط انرژی دارد اخبار در آن حوزه البته خوشایند نیست، اما در حال یافتن راهکار‌هایی هستیم که حتی اگر گاز هم با مشکل روبرو شد، تولید درگیر نشود لذا باید گفت اگر با همین شرایط تولید پیش برویم می‌توانیم شاهد خبر‌های خوبی باشیم که البته قابل پیش بینی نیست.

همچنین شرکت‌های سیمانی در مجموع با یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن انواع سیمان راهی بورس کالا می‌شوند؛ یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تن از این عرضه‌ها امروز و ۱۳۳ هزار تن نیز در روز یکشنبه روی تابلوی معاملات می‌رود.

مدیر عامل هلدینگ سیمان تامین گفت: قریب به ۵۳ شرکت زیر مجموعه شرکت بزرگ سیمان تامین می‌باشند و این شرکت در تعدادی از مراکز صنعتی و تولیدی از جمله شرکت سیمان شاهرود نیز مستقیما سهامدار می‌باشد. ۵۲ درصد از سهم سیمان شاهرود مربوط به شرکت تامین سیمان است.

محمد رضا بازوی مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود گفت: شرکت سیمان شاهرود، در سال ۱۳۷۷ با تولید روزانه ۲۳۰۰ تن کلینکر و ۲۵۰۰ تن سیمان آغاز بکار کرد. ساخت خط دوم شرکت سیمان شاهرود در سال ۱۳۸۴ شروع و در سال ۱۳۸۷ با تولید ۳۳۰۰ تن سیمان به بهره برداری رسید.

سهامدار ابتدایی این شرکت تا سال ۱۳۶۸ بصورت خرد بود و در این سال بانک ملت ۶۰ درصد سهام شرکت سیمان شاهرود را خریداری کرد و سپس تامین اجتماعی، سهامدار عمده این شرکت شد.۵۲ درصد سهام شرکت سیمان شاهرود را شرکت بزرگ تامین سیمان در اختیار دارد

در سال ۹۷ تولید کلینکر ما یک میلیون تن بود سال ۹۹ این امر به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن افزایش یافت که ۴۵ درصد رشد را داشته‌ایم همچنین برنامه امسال نیز این است که اگر مشکل تأمین انرژی وجود نداشته باشد، سعی بر این است که حتی در صورت قطعی گاز با مازوت تولید را در این حد نگه داریم و وقفه‌ای در روند تولید ایجاد نشود.

امسال سیمان شاهرود ظرفیت اسمی خود را کسب خواهد کرد و رکورد سال قبل شکسته می‌شود پیش بینی ما این است که به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کند. شش پروژه برای سیمان شاهرود به سیمان تأمین پیشنهاد شد که این طرح‌ها در دست بررسی هستند از سوی دیگر موافقت با اجرای دو پروژه اعلام شده و امیدواریم به زودی شاهد اجرای این دو طرح باشیم که اجرای پروژه‌های انرژی از این دست خواهد بود.

منبع: گسترش نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده