تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۴
بازدید: ۸۰۷
کد خبر: ۲۲۸۴۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارنامه مثبت زغال‌سنگی‌ها در مرداد

‌می‌متالز - چهار شرکت تولیدکننده زغال‌سنگ در بازار سرمایه، ماه مرداد امسال افزایش درآمد به ثبت رسانده اند.

کارنامه مثبت زغال‌سنگی‌ها در مرداد

زغال‌سنگ پروده طبس (کزغال)

به گزارش می‌متالز، این شرکت در دوره یکماهه منتهی به پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ به میزان ۷/ ۱۵۳ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل ۶/ ۳۲ درصد و نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۷/ ۴۰ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش ماهانه، این شرکت در دوره ۵ ماهه ابتدایی امسال هم به میزان ۸/ ۶۵۳ میلیارد تومان از محل فروش محصولات خود درآمد کسب کرده، رقمی که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد کرده است. کل درآمد ۵ ماهه «کزغال» از محل فروش داخلی این شرکت به دست آمده و این شرکت در دوره یاد شده صادراتی نداشته است. گزارش فروش مرداد ماه به صورت برآوردی بوده است، بنابراین گفته شده بعد از دریافت اعلامیه وصول کمی و کیفی محصول، فروش قطعی خواهد شد.

فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس (کپرور)

این شرکت در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه امسال، مبلغ ۶/ ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل ۸۴ درصد و نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۳۰۸ افزایش داشته است.

طی ۵ ماه ابتدایی امسال هم این شرکت ۷/ ۳۷۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرده، رقمی که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۶/ ۱۴۸ میلیارد تومان) به میزان ۱۵۴ درصد افزایش یافته است. همه درآمد این شرکت هم از فروش داخلی به دست آمده است.

صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)

این شرکت در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری، مبلغ ۱/ ۱۰ میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۱/ ۳۳ درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۷/ ۳۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین این شرکت زغال‌سنگی نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۷/ ۲۹ درصد افزایش درآمد داشته است.

از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱ مرداد ماه امسلا هم شرکت به میزان ۲/ ۴۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۶/ ۲۹ میلیارد تومان) ۳۵ درصد افزایش یافته است. از ابتدای سال جاری از مقدار ۸۳۹/ ۱۴ تن زغال‌سنگ کک‌شو حمل شده از معادن، مقدار ۸۳۹/ ۱۴ تن به‌صورت خام به فروش رسیده است.

زغال‌سنگ نگین طبس (کطبس)

این شرکت در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه امسال، مبلغ ۴/ ۲۹ میلیارد تومان درآمد داشته نسبت به ماه قبل ۹/ ۲۴ درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد افزایش درآمد داشته است.

طی ۵ ماه ابتدایی امسال هم این شرکت به میزان ۱۰۱ میلیارد تومان درآمد کسب است. این رقم نسبت به ۷/ ۴۶ میلیارد تومان مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۱۶ درصد افزایش یافته است.

این شرکت هم در دوره یادشده همه فروش خود را به بازار داخل اختصاص داده و هیچ صادراتی نداشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده