تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۲۹۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیرعامل سبدگردان داریوش مطرح کرد؛ سه گام مهم پیش روی رئیس جدید سازمان خصوصی سازی

‌می‌متالز - مدیرعامل سبدگردان داریوش، ترمیم وجهه سازمان خصوصی‌سازی، واگذاری‌ها بر اساس اصل ۴۴ و ورود تمامی شرکت‌ها به بازار سرمایه را سه اقدام مهم رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی برشمرد.

به گزارش می‌متالز، همایون دارابی در خصوص تغییر جدید سازمان خصوصی سازی و سیاست‌هایی که باید برای بهبود در پیش بگیرد، عنوان کرد: ما باید چند مساله را درباره رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی مورد توجه قرار دهیم؛ اولین موضوع این است که رئیس جدید خصوصی‌سازی در شرایطی این سازمان را تحویل می‌گیرد که آسیب جدی به وجهه این سازمان به ویژه در مدیریت‌های قبلی وارد شده است از همین رو اولین اقدام باید در راستای ترمیم این مساله باشد

وی در ادامه مطلب فوق افزود: موضوع بعدی این است که سازمان خصوصی‌سازی در ۸ سال گذشته از مسیر حرکت واقعی خود یعنی اصل ۴۴ دور مانده است.

دارابی با بیان این نکته که در طول این سال‌ها واگذاری بر اساس اصل ۴۴ و اقتصادی مقاومتی انجام نشده است و واگذاری‌هایی صورت گرفته نیز عموما با حواشی بسیار زیاد همراه بوده است، گفت: رئیس جدید سازمان خصوصی سازی باید این سازمان را به دو ریل مهم یعنی اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی بازگرداند و اقدام به بازسازی ساختار کند.

مدیرعامل سبدگردان داریوش، مساله سوم را استفاده خصوصی سازی از بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: تنها خصوصی‌سازی‌هایی با موفقیت و شفافیت انجام شده که در بازار سرمایه و در رقابت کامل رخ داده است و خصوصی سازی‌های این سازمان با مزایده با حواشی زیاد همراه بوده است.

او می‌گوید: از همین رو جا دارد، رئیس جدید سازمان تمام بنگاه‌هایی که قصد واگذاری دارند را به بازار سرمایه بیاورد. همانطور که می‌دانید نزدیک به یعنی ۳۸۰ شرکت دولتی زیان‌ده هستند و عموما مدیران این شرکت‌ها برای اینکه این شرکت‌ها را واگذار نکنند، هیچ اقدامی در جهت بهبود انجام نمی‌دهند.

دارابی تاکید کرد: رئیس جدیدسازمان خصوصی‌سازی باید بدون توجه به اینکه شرکت‌ها زیان‌ده هستند یا خیر، زمینه‌ای را فراهم کند که کلیه شرکت‌ها وارد بازار سرمایه شوند و بازار سرمایه با تزریق سرمایه، تغییر مدیریت و بهبود ساختار‌ها و افزایش بهره‌وری این شرکت‌ها را اصلاح کند. مدیر سازمان نباید در چنبره این مدیران برای حفظ جایگاه خودشان گیر بیافتد.

وی در خصوص اهمیت تعامل سازمان خصوصی‌سازی با سازمان بورس گفت: مدیران این دو سازمان هر دو معاون وزیر اقتصاد هستند و قاعدتا باید در مجموعه وزرات اقتصاد با هم تعامل و همکاری نزدیکی داشته باشند.

دارابی اظهار داشت: این یک مساله بسیار مهم است که رئیس سازمان خصوصی‌سازی، بورس را به عنوان بازوی عملکردی خود بداند و تمام اقدامات خود را از طریق این بازو که هم خانواده سازمان خصوصی‌سازی است به پیش برد. البته من فکر می‌کنم این هنر وزیر اقتصاد است که دستگاه‌های تابع خود را در حداکثر همکاری با یک‌دیگر قرار دهد.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده