تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۱۱۶۶۸
سرویس خبر : انرژی

شفافیت در معاملات نفتی با گواهی سپرده نفتی

‌می‌متالز - مدیرعامل سبدگردان داریوش بیان کرد: با گواهی سپرده نفتی راهی برای ارتباط میان بخش خصوصی، مردم و حاکمیت ایجاد شده و شاهد شفافیت در معاملات نفتی خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، همایون دارابی مدیرعامل سبدگردان داریوش به دو اقدام مهم در دولت سیزدهم، چون انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و همچنین گواهی سپرده نفت خام اشاره کرد و گفت: زمانی که صورت‌های مالی شرکت‌ها در کدال منتشر شد میزان چالش‌ها و مشکلات آنان مشخص شد.

وی افزود: اقدام دوم یعنی گواهی سپرده نفت خام از جمله راهکار‌های مهم برای شفاف سازی فروش نفت است. در بسیاری از کشور‌های دنیا، نفت در متن زندگی مردم وجود دارد و همه از اهمیت این ثروت بیش از پیش آگاه بوده و تاثیر آن بر اقتصاد بسیار است.

به گفته دارابی؛ علی رغم اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور به نفت اختصاص دارد، اما یکی از چالش‌های دائمی، عدم شفافیت در بازار‌های معاملاتی بوده است.

وی اظهار کرد که با گواهی سپرده نفتی راهی برای ارتباط میان بخش خصوصی، مردم و حاکمیت ایجاد شده و شاهد شفافیت در معاملات نفتی خواهیم بود.

مدیرعامل سبدگردان داریوش عنوان کرد: فراگیرتر شدن این گواهی نیاز به حمایت دارد.

وی تاکید کرد فضا برای اینکه کشور در این زمینه به رشد لازم برسد مهیا است و این امر نیاز به حرکت آرام و پیوسته و همچنین حمایت قابل توجه دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده