تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۳۰۵۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتفاق عجیب در بازار مسکن/ ورود بیت‌کوین در معاملات

‌می‌متالز - رونق بازار‌های ارز مجازی باعث شده برخی مشاوران املاک، واحد‌های مسکونی را برای معاوضه با بیت‌کوین آگهی کنند.

به گزارش می‌متالز، فعالیت استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارز‌ها به‌خصوص بیت‌کوین باعث شده است تا ارز‌های مجازی قابل معامله در بازار غیررسمی ایران افزایش قابل توجهی پیدا کند.

بر اساس گزارش‌های وزارت صمت استخراج جهانی سالانه بیت‌کوین ۳۲۴ هزار معادل ۱۱.۹ میلیارد دلار است که برآورد می‌شود استخراج فعلی این رمز ارز به‌صورت غیر‌رسمی در ایران سالانه حدود چهار تا شش درصد تولید جهانی، یعنی حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ بیت کوین باشد.

بر اساس آمار و اطلاعاتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت خرداد امسال اعلام کرده است تاکنون سه هزار و ۳۲۷ جواز تأسیس در زمینه استخراج رمزارز صادر شده که دو هزار و۴۷۷ مورد از آن‌ها معتبر است و مابقی باطل شده است.

درهمین راستا درکنار کانال‌های بسیاری که درفضای مجازی درزمینه خرید و فروش رمزارز‌ها فعال هستند، گشتی درسایت‌های خرید و فروش کالا و خدمات مشهور، آگهی‌های متنوعی را در ارتباط با ارز‌های مجازی از آموزش و استخدام تریدر با بیمه تا خرید و فروش ارز و دستگاه‌های استخراج آن نشان می‌دهد.

توسعه روزافزون بازار ارز‌های مجازی درکشور باعث شده تا این روزها، نیز داغ شود. بر همین اساس برخی مشاوران املاک، واحد‌های مسکونی را برای معاوضه با بیت‌کوین آگهی کرده‌اند. از یک دفتراداری ۴۹۰ میلیون تومانی درتهران تا معاوضه ویلای ۱۹۰ میلیارد تومانی. البته معاوضه با بیت‌کوین تنها به واحدمسکونی و دفتر اداری محدود نیست و درمیان آگهی‌های متنوع این بخش، چندین درخواست برای معاوضه پمپ بنزین سه منظوره شهری و بین راهی نیزدیده می‌شود.

دایره معاوضه با بیت کوین به کالا‌ها هم رسیده است، به طوری که یکی از شرکت‌های تولیدکننده ایزوگام برای معاوضه محصول صادراتی خود با بیت کوین اعلام آمادگی کرده است.

با توجه به استقبال از استخراج رمزارز‌ها نیز، بازار اجاره و فروش مزارع یا نیروگاه‌های با مجوز برای این کار داغ شده است. حتی برخی صاحبان مزارع دستگاه‌های ماینر دیگران را قبول می‌کنند. درکنار این‌ها، برخی افراد بیت‌کوین‌های گم یا فراموش شده را بازیابی می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده