تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۳۱۰۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو؛

تولید کنسانتره زغال سنگ به ۷۳۲ هزار تن رسید

‌می‌متالز - میزان تولید کنسانتره زغال سنگ شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو در نیمه نخست ۱۴۰۰، بیش از ۸ درصد افزایش یافت و به بیش از ۷۳۲ هزار تن رسید.

به گزارش می‌متالز، دو شرکت زیرمجموعه ایمیدرو (طبس و البرز مرکزی) از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، ۷۳۲ هزار و ۵۴ تن کنسانتره زغال سنگ تولید کردند. میزان تولید این شرکت‌ها در مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۶۷۵ هزار و ۸۰۸ تن بود.

همچنین این شرکت‌ها طی ماه شهریور، ۶۹ هزار و ۶۳۰ تن ماده معدنی استخراج کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۳۹ هزار و ۳۴۳ تن)، ۷۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

افزایش ۲۸ درصدی استخراج

میزان استخراج دو شرکت ایمیدرو طی ۶ ماهه ۱۴۰۰، با ۲۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۶۲ تن)، به یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۴۰ تن ماده معدنی رسید.

میزان استخراج این شرکت‌ها طی شهریور نیز ۱۰۵ هزار و ۴۹۳ تن بود. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶۵ هزار و ۸۶۵ تن بود که رشد ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۴ درصدی ارسال کنسانتره

میزان ارسال کنسانتره زغال سنگ از سوی شرکت‌های طبس و البرز مرکزی به شرکت‌های داخلی طی ۶ ماهه نخست امسال نیز ۷۵۹ هزار و ۵۹۹ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۹ (۶۶۴ هزار و ۴۷۲ تن)، ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

میزان ارسال کنسانتره زغال سنگ به شرکت‌های داخلی نیز ۶۵ هزار و ۳۴۷ تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۴۴ هزار و ۷۶۷ تن)، ۴۶ درصد افزایش یافت.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده