تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۳۲۴۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ۶ ماه اول سال:

صادرات محصولات "فولاد، ذوب" و ۱۲ شرکت دیگر ۴۸ درصد بیشتر شد

‌می‌متالز - فولاد مبارکه، ذوب آهن و ۱۲ شرکت بزرگ فولادی دیگر با صادرات ۳.۸ میلیون تن انواع محصولات فولادی در نیمه نخست سال، رشد ۴۸ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ثبت رساندند.

به گزارش می‌متالز، بررسی عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبافولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر در ۶ ماهه نخست سال حاکی از صادرات ۳.۸ میلیون تن انواع محصول فولادی از جمله بلوم، بیلت، اسلب، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، آهن اسفنجی و بریکت گرم است که با رشد ۴۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل همراه شد.

در این میان، بهترین عملکرد در بین شرکت‌های فوق متعلق به فولاد خوزستان با صادرات ۹۰۳.۷ هزار تن اسلب، بلوم و بیلت و رشد ۳۴ درصدی بود و پس از آن فولاد مبارکه و ذوب آهن با ۶۲۰.۲ و ۶۰۵.۶ هزار تن محصول فولادی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این مدت بیشترین رشد صادرات محصولات فولادی به اسلب فولاد خوزستان با ۱۶۷ درصد رسید و پس از آن بیلت فولاد خراسان با ثبت رشد ۱۶۴ درصدی و مجموع تولیدات فولاد مبارکه با رشد ۱۱۸ درصدی در هم‌سنجی با سال قبل، بهترین عملکرد را داشتند.

جمع صادرات ۱۴ شرکت فوق در شهریور ماه نیز ۴۳۸.۱ هزار تن بود که در مقایسه با شهریور سال ۹۹، افت ۱۲ درصدی داشت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده