تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۳۳۵۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

بهین یاب باید پایش و راستی آزمایی شود/ وزارت صمت گزارش دهد

‌می‌متالز - مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: بهین یاب سیستمی مفید برای مدیریت منابع است، مشروط به آنکه به‌روزرسانی و راستی آزمایی شود.

به گزارش می‌متالز، برخی بهین یاب را سیستمی رانتی می‌دانند که تنها منافع صاحبان رانت را تامین می‌کند. واحد‌های تولیدی جدید، لوله پروفیلی‌ها و بسیاری از تولیدکنندگان محصولات فولادی به عملکرد بهین یاب اعتراض دارند.

موج رسانه‌ای انتقادی نسبت به بهین یاب مدتی پیش شروع شد، انجمن‌های تخصصی، غول‌های فولادی و شرکت‌های بزرگ هر کدام از منظر منافع خود به موضوع پرداختند، اما جابجایی دولت موضوع را از اولویت وزارت صمت خارج کرد هرچند درخواست رسیدگی به عملکرد بهین یاب همچنان در قالب درخواست فولادی‌ها روی میز است.

تولیدات ذوب آهن اصفهان برای مصرف عموم است و خارج از بهین یاب معامله می‌شود، بنابراین مدیرعامل این شرکت به عنوان یک فعال معدنی خارج از سیستم می‌تواند با نگاهی جامع نسبت به این موضوع اظهار نظر کند.

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: سیستم بهین‌یاب برای شناسایی مصرف کنندگان حقیقی محصولات فولادی شکل گرفته است. اصل موضوع پسندیده است، اما نکته آن است که در گذر زمان این سیستم نیازمند اصلاح و راستی آزمایی است.


وی در ارتباط با رانت حاکم در معاملات فولاد بیان کرد: راهکار مقابله با رانت‌ها و اعتراضات بررسی عملکرد سامانه بهین یاب است. برخی واحد‌هایی که پیشتر در بهین یاب ثبت شده اند دیگر فعالیت تولیدی ندارند، باید از این سامانه جدا شوند، واحد‌های تولیدی جدید نیز باید به این سامانه اضافه شوند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مسوول رسیدگی به این موضوع را معاونت معدنی وزارت صمت عنوان کرد و گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت در نظر داشته باشد که بهین یاب باید مدام پایش و به روز شود تا کسانی که برای تامین مواد اولیه خود از کانال بهین یاب اقدام به خرید می‌کنند، دچار مشکل نشوند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده