تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۵۵۲
کد خبر: ۲۳۳۸۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاثیر افزایش چند برابری قیمت روی بر سهام

‌می‌متالز - افزایش قمیت جهانی سرب بر روی سودآوری شرکت‌ها و گزارش‌های سه ماهه این شرکت‌ها تاثیر گذار است و مثبت شدن روند سهام این شرکت‌ها را در پی دارد.

به گزارش می‌متالز، تغییر قیمت سرب در ۴ ماه رخ داده است. قیمت هر تن سرب ۹۹.۹۸ درصد ِشرکت ملی سرب و روی ایران در بازه زمانی ۴ ماهه از ۶۴ میلیون تومان به بیش از ۸۰ میلیون رسیده است. این موضوع خبر خوبی برای صورت‌های مالی شرکت‌های سربی است، این موضوع باید در صورت‌های مالی و عملکرد شرکت منعکس شود، بقیه شرکت‌های کامودیتی محور نیز وضع به نسبت مشابهی دارند.
رضا مناجاتی، کارشناس بورس کالا اظهار کرد: پیش بینی قیمت‌های جهانی روی، سرب، آلومینیوم، مس و محصولات پتروشیمی، صعودی است، گران شدن کامودیتی‌ها در جهان بر قیمت این محصولات در داخل کشور نیز تاثیر گذار است به شکلی که در آلومینیوم، فولاد، مس و سرب شاهد افزایش قیمت چشمگیری بودیم.

تاثیر افزایش چند برابری قیمت روی بر سهام

تحولات قیمتی روی (جهان)

تاثیر افزایش چند برابری قیمت روی بر سهام

تحولات قیمتی فلز روی در بورس کالا

این کارشناس بورس کالا بیان کرد: قیمت هر تن سرب ۹۹.۹۸ درصد ِشرکت ملی سرب و روی ایران در بازه زمانی ۴ ماهه از ۶۴ میلیون تومان به بیش از ۸۰ میلیون رسیده است.

وی در ارتباط با میزان اثر پذیری فلز روی ایران از قیمت‌های جهانی گفت: بررسی داده‌های آماری فلز روی نشان می‌دهد به طور معمول ۹۳ درصد قیمت جهانی، قیمت پایه تعیین قیمت داخلی روی است، ولی این اثر گذاری یک لگ یک و یا دو هفتگی دارد. تحولات قیمتی فلز روی در بورس کالا و تحولات قیمتی فلز روی در بازار جهانی در قالب نمودار بالا به طور کامل مشخص است.

مناجاتی بیان کرد: افزایش قمیت جهانی سرب بر روی سودآوری شرکت‌ها و گزارش‌های سه ماهه این شرکت‌ها تاثیر گذار است و مثبت شدن روند سهام این شرکت‌ها را در پی دارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده