تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۳۴۳۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صنعت اعلام کرد:

وعده افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر و اصلاح ساختار مالی "خودرو و خساپا"

‌می‌متالز - وزیر صنعت با اعلام وعده افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر از اجرای ۹ طرح برای صنعت خودرو از جمله، و اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و سایپا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا فاطمی امین در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: عمده نگرانی و دغدغه نمایندگان مجلس مربوط به مدیریت واردات آن هم با توجه به با کسری تراز تجاری است، اما اخبار خوشی وجود دارد و قول داده می‌شود که در شش ماه دوم سال، صادرات ۵ میلیارد دلار بیشتر شود. با وجود بهبود وضعیت صادرات به نسبت سال گذشته، نهایت تلاش این است که از واردات کالای لوکس جلوگیری شود.

وی درباره افزایش تولید خودرو و وعده تولید ۳.۵ میلیون دستگاه تا چهار سال آینده هم، توضیح داد: در حالی ۹۰ درصد بازار خودرو در اختیار ایران خودرو و سایپا بوده که وزارت صنعت نظارت‌های لازم را بر آن‌ها دارد. بر همین اساس، موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید. هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی و در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده شده است.

این مقام مسوول افزود: صنعت خودرو مشکلات بسیار حادی دارد و در صورت بی توجهی، عوارض ناگواری به همراه خواهد داشت؛ بنابراین ۹ طرح توسعه صنعت خودرو تعریف شده که در حال اجرا است. یکی از این برنامه‌ها، اصلاح ساختار تعاملی قطعه سازان و خودروسازان بوده که ضعف‌های زیادی دارد. در برخی موارد به شرکت‌های خودرو ساز و قطعه ساز ظلم شده که ناشی از نوع روابط و ساز و کار است.

فاطمی امین ادامه داد: یکی از طرح‌ها، اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و سایپا است. به طور مثال ایران خودرو شرکت ساختمانی دارد که هیچ ارتباطی با صنعت ندارد. همچنین این دو شرکت دارایی‌هایی دارند که الزامی برای حفظ و نگهداری نیست.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده