تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۳۵۰۴۷
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران:

مصرف زیاد گاز خانگی برابر است با قطعی گاز صنایع

‌می‌متالز - رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران گفت: اولویت شرکت ملی گاز و خط قرمز این شرکت تأمین گاز بخش خانگی است و تمام تمهیدات برای حصول آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، محمد عسگری افزود: به هر میزان بخش خانگی رعایت صرفه‌جویی را داشته باشد بخش صنایع و نیروگاه‌ها سهم بیشتری از گاز را دریافت خواهند کرد و افزایش مصرف گاز خانگی، سهم بخش صنایع را از سبد سوختی کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: اولویت شرکت ملی گاز تأمین گاز بخش خانگی است ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم در روز‌های سرد انرژی گاز را بهینه مصرف کنند. شرکت ملی گاز به مردم توصیه می‌کند دمای واحد‌های مسکونی خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند و از باز کردن پنجره‌ها برای پایین آمدن دمای اتاق‌ها پرهیز کنند، بحث ما در بخش خانگی مصرف نکردن نیست بلکه مصرف بهینه است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی در رسانه‌های عمومی برای صرفه‌جویی گاز باید اذعان داشت هرچقدر بخش خانگی در گاز صرفه‌جویی داشته باشد، بخش صنایع و نیروگاه‌ها سهم بیشتری از گاز را دریافت خواهند کرد و هرچقدر بخش خانگی مصرف بی‌رویه گاز را داشته باشد از سبد سوختی بخش صنایع کم خواهد شد.

عسگری گفت: نهایت تلاش شرکت ملی گاز در بخش خانگی و بخش صنایع و تجاری این است که قطعی گاز اتفاق نیفتد، ولی عدم رعایت مصرف بهینه چاره‌ای جز قطعی گاز را در پی نخواهد داشت، ولی رعایت موارد صرفه‌جویی قطعاً کمک خواهد شد تا از زمستان به‌راحتی بگذریم.

میزان مصرف گاز در روز جمعه به ۳۷۲ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری رسید و این نخستین بار از زمان شروع فصل سرما است که مصرف گاز در مرز هشدار قرار می‌گیرد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده