تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۳۵۹۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع سازمان خبر داد:

احیاء بیش از ۵۵ واحد تولیدی استان مرکزی در سال جاری

‌می‌متالز - با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵۵ واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، عادل لهراسبی ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از اولویت‌های وزارت صمت و این سازمان و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی استان بازگشت رونق تولید به واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است و به همین منظور واحد‌های راکد استان شناسایی و پس از ارزیابی‌های اولیه و با استفاده از پتانسیل‌های استانی و ملی مشکل آنان مرتفع می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ضمن تشکر از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: همراهی و مساعدت تیم اقتصادی استان و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و همچنین بانک‌ها تاثیر به سزایی در حل مشکلات واحد‌های تولیدی داشته و خواهد داشت که خوشبختانه در استان مرکزی این وفاق وجود دارد و ایجاد رونق تولید در شرکت هپکو پس از سال‌ها رکود نمونه خوبی از این همراهی هاست.

وی اظهار داشت: کمک به تامین مواد اولیه و تامین سرمایه در گردش با ارایه تسهیلات بانکی و جذب سرمایه گذاران جدید و حل اختلافات مدیریتی از جمله فعالیت‌هایی بوده که موجب بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین گفت: روند پیگیری بازگشت واحد‌های تعطیل استان مرکزی به چرخه تولید کشور تداوم خواهد داشت و برنامه ویژه‌ای برای تکمیل ظرفیت واحد‌هایی که با ظرفیت پایین مشغول به کار هستند نیز در دستور کار سازمان قراردارد.

لهراسبی در پایان افزود: از این تعداد ۴۳ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مابقی در خاج از شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده