تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۷۶۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

هپکو میراث‌دار خصوصی سازی غلط است

‌می‌متالز - استاندار مرکزی گفت: دیوان‌سالاری اداری مانعی در مسیر تحقق کامل عدالت، رفاه و امنیت است که این سد باید به نفع مردم شکسته شود.

به گزارش می‌متالز، فرزاد مخلص الائمه در نشستی که با حضور هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی در اراک تشکیل شد، افزود: زنگ پایان ریخت و پاش در واحد‌های تولیدی که حقوق معوق دارند زده می‌شود و باید تنها بر رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تمرکز کرد.
وی تاکید کرد: واحد‌های صنعتی مشکل‌دار استان به هیچ عنوان اجازه ندارند ریخت و پاش کنند و راهبرد‌های مدیریت منابع برای این واحد‌ها در استانداری آغاز شده و همه بخش‌ها باید این مهم را به عنوان تکلیف سرلوحه قرار دهند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مباحث کارگری استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعتی کشور اهمیت زیادی دارد و این استان درحوزه‌های دیگر نیز ظرفیت‌های مناسبی دارد، اما در برخی مناطق کمبود نیروی کار وجود دارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: هپکو نماد ناکارآمدی و میراث‌دار خصوصی سازی غلط است است اما، این ظرفیت منحصر به فرد کشور است و باید مسائل آن با جدیت دنبال شود.
وی بیان کرد: این استان صنایع بزرگی دارد که مسایل و دغدغه آن‌ها خاص است و می‌طلبد که این موضوعات به صورت ویژه پیگیری شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در خصوص مشکلات اقتصادی کشور و استان در بازه زمانی تعیین شده تصمیم گیری نمی‌شود، گفت: با این روند انباشت مشکلات صورت می‌گیرد وپس از مدتی دیگر امکان رفع مشکلات فراهم نیست و کشور در حوزه تحریم داخلی روز به روز معضلات بیشتر را تجربه می‌کند.
مخلص‌الائمه یادآور شد: اگرچه خصوصی‌سازی در کشور سال‌های قبل دچار فساد شده و راه به جایی نبرده، اما نباید تاامید و پشیمان بود و بدنه مدیریت کشور راه حل‌هایی دارد و هنوز هم می‌توان مسایل را ترمیم کرد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با یک ماده واحده عرصه و زمین را از خصوصی‌سازی خارج کند و در حوزه کارت بازرگانی نیز مفاسدی که اقتصادی کشور را در برگرفته، با یک نیم خط تصمیم‌گیری در حوزه قانونگذاری و ترسیم مقررات در دولت قابل رفع است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: محصولاتی که در استان قابلیت تولید آن‌ها وجود دارد نباید از طریق واردات تامین شود و نیاز است با بهره‌گیری از ابزار قانونی موجود در ماده ۲۳ قانون حمایت از کالای ایرانی چتر حمایتی قوی برای تولید گشود.
مخلص الائمه افزود: ممانعت از ورود محصولات مشابه تولید هپکو کلید خورده و باید عزتمندی گذشته را به این صنعت بازگرداند.

وی توضیح داد: شرایط هپکو بهتر از آنچه متصور بود در حرکت است و تنها نیازمند اصلاح مدیریتی و سهامداری و برخورد با رانت‌خواران فاسد است.
استاندار مرکزی ادامه داد: شرکت‌هایی همانند ماشین سازی با چهار هزار نفر نیرو فعالیت می‌کردند که اکنون نیرو‌های این واحد تولیدی به سبب وجود پاره‌ای از مسایل از جمله مشکلات بانکی و تحریم کمتر از ۲ هزار نفر رسیده است.
مخلص‌الائمه تاکید کرد: رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و کارگری استان مرکزی نیازمند راه حل اقتصادی و مدیریتی است و تاکنون بسیاری از مشکلات این بخش در شورای تامین مورد رسیدگی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده