تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۴۸۱
کد خبر: ۲۳۷۶۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
موسوی در حاشیه بازدید از هپکو:

تصمیمات گرفته شده برای حل مشکلات هپکو ناکافی بوده است

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هپکو خط قرمز اقتصاد در حوزه صنعت است، گفت: تصمیمات گرفته شده برای حل مشکلات این شرکت ناکافی بوده است.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از هپکو بازدید کردند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جریان این بازدید با تأکید براینکه تصمیمات گرفته شده برای حل مشکلات هپکو ناکافی بوده، اظهار کرد: این شرکت خط قرمز اقتصاد در حوزه صنعتی است.

موسوی با بیان اینکه تأمین اجتماعی به عنوان یک سهامدار عادی به هپکو نگاه نمی‌کند، گفت: این سازمان با تزریق ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی به هپکو ثابت کرد که سهامدار عادی نیست و مسوولان نسبت به اتفاقات این شرکت و پیگیر مشکلات آن خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: هپکو ظرفیت بالایی در حوزه تولید کشور دارد و در حمایت از تولید ملی نباید کالا‌های مشابه تولیدی داخلی از سایر کشور‌ها با هر سازوکاری به ایران وارد شود که آسیب جدی به کارخانجات همانند هپکو وارد خواهد کرد.

موسوی اظهار کرد: به مجموعه شرکت‌های وابسته به شستا به صورت شفاهی دستور داده شده است که تحت هیچ شرایطی کالایی که در شرکت هپکو تولید می‌شود را بخواهند از خارج از کشور وارد کنند و حق ندارن تجهیزاتی که در هپکو تولید می‌شود را واردات کنند تا بتوان با حمایت از تولید زمینه احیا و توسعه آن را فراهم کرد و این دستور را پس از برگشت از استان مرکزی کتبا اعلام خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بوجود آمده در این شرکت صیانت کرد که همانا استفاده از فرصت‌هایی است که در این مجموعه تولیدی شکل گرفته است و با اصلاح مدیریتی در معاونت اقتصادی سازمان تامین اجتماعی بتوان هپکو را به عنوان یک شرکت برتر نشان داد.

علی بابایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز در این بازدی با تأکید بر اینکه هپکو خط قرمز نظام و مجلس است، اظهار کرد: لازم است که استاندار مرکزی از این شرکت و دیگر بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار این استان حمایت کند.

بابایی بیان کرد: باید مشکلات این شرکت از جمله عزل مدیران ناکارآمد، مشکلات تامین اجتماعی، سهامداری و. رفع شود.

همچنین محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هدف از این بازدید را معرفی توانمندی‌های واحد‌های تولیدی آذرآب، واگن پارس، هپکو و آلومینیوم سازی اراک به نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: به دنبال مانع زدایی از مسیر تولید و رونق آن هستیم.

آصفری بیان کرد: امیدواریم با طرحی حساب شده صدای زیبای رونق تولید در صنایع مادرتخصصی اراک از جمله هپکو و آذرآب همانند واگن پارس با قوت بیشتری شنیده شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس گفت: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی برای حوزه صنعت استان راهبرد‌های مطالعه‌شده دارد و این چندمین سفر استانی فراکسیون مذکور به اراک است و در آینده هم به دیگر استان‌ها سفر خواهد داشت تا بتوانیم دغدغه‌های کارگران را شناسایی و رفع کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی مصوب کرده با توجه به توانمندی‌های موجود به ویژه در حوزه تولید واگن و ماشین آلات راهسازی، دولت جلوی هرگونه واردات بویژه واردات واگن‌ها و ماشین الات راهسازی دست دوم را به کشور بگیرد و قطعا نمایندگان مجلس اگر این اتفاق توسط وزارتخانه‌ها شکل نگیرد از جایگاه نظارتی خود به عنوان سوال و استیضاح پیگیری خواهند کرد تا بتوان ضمن جلوگیری از خروج ارز آن را برای تولید داخل هزینه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده