تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۴۹۹
کد خبر: ۲۳۶۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدایت نقدینگی به بخش معدن با ورود «تجلی» به فرابورس

‌می‌متالز - نشست خبری پذیره‌نویسی سهام شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در فرابورس با حضور مدیر عامل این شرکت و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» و دیگر اعضای هیات مدیره برگزار شد.

به گزارش «می متالز»، «امیرحسین نادری» مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در این نشست بیان کرد: یکی از آرزو‌های ما در حوزه صنایع آن است که نقدینگی وارد پروژه‌های کشور شود.

وی گفت: «ومعادن» به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری این رسالت را بر خود دید تا این کار را برای اولین بار انجام و شرکت پروژه محور را ایجاد کند این در حالی است که ورود به بازار سرمایه کار سختی است.

مدیر عامل «ومعادن» اظهار کرد: خوشبختانه موانع برطرف شد و به نظر می‌رسد با این کار شرکت‌های پروژه محور دیگری وارد بورس شوند و از منابع بازار سرمایه استفاده شود.

نادری تصریح کرد: سیل نقدینگی موجود می‌تواند مخرب یا سازنده باشد؛ کاهش ارزش ریال در مقابل ارز خارجی فرصت بی‌بدیلی در زمینه صادرات ایجاد کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت «ومعادن» قیمت کامودیتی‌ها امروز در بالاترین حالت است و درآمد شرکت‌های معدنی در هیچ دوره‌ای به این اندازه نبوده، اما باید از این فرصت استفاده کرد.

نادری گفت: سال‌ها پیش عمده تامین نقدینگی به بازار پول محدود بود، اما امروز بازار سرمایه محلی برای تامین مالی است آن هم به واسطه ابزار‌هایی همچون اوراق صکوک.

وی افزود: این شرکت فرصت مناسبی است تا بتوانیم از پتانسیل کشور بهره‌برداری کنیم؛ در واقع با توجه به سرمایه مردم پروژه‌هایی تعریف و تولید شغل و ثروت ملی می‌کند.

عناوین برگزیده