به گزارش میمتالز، علی رحیمی گفت: پس از بهره برداری از سیستم تزریق پودر زغال به کوره بلندها با توجه به این که شرکت چینی ساینو استیل برای انتقال پودر از لولههای توزیع کننده به لانسها از فلاکسیبلهای استیل لوله خرطومی سایز یک اینچ استفاده میکرد سوراخ شدن مکرر فلکسیبل ها، مشکلاتی مانند غیر یکنواختی تزریق پودر، آلودگی و افزایش هزینهها را در پی داشت.
وی افزود: به منظور برطرف کردن این مشکل تصمیم به تغییر طرح رساندن پودر به فورم گرفته شد، لذا شیلنگ سیم دار به جای فلاکسیبل بر روی فورم ۱۲ کوره ۱ به صورت آزمایشی نصب شد و تحت کنترل قرار گرفت که پس از ۲۵ روز در کارکرد مشکلی نداشت بنابراین شیلنگهای فلاکسیبل جایگزین شد و از بیستم مهرماه تاکنون بدون مشکل در حال کار میباشند.
این تلاشگر ذوب آهنی تصریح کرد: در هر شیفت چندین مرتبه به علت سوراخ شدن فلاکسیبلها تزریق پودر قطع و پس از تعویض فلاکسیبل معیوب، مجدداً فرآیند آغاز میشد که این موضوع علاوه بر درگیر کردن کارکنان و افزایش هزینههای نیروی انسانی از لحاظ تکنولوژی نیز بازده مطلوبی برای کوره بلند در پی نداشت.
شایان ذکر است ایده این طرح از سوی علی رحیمی، منوچهر براتی و محسن رستم زاده عنوان شد و در ساخت و نصب تجهیزات آن نیز مجید نیکوزاد، مهدی نیک نجات، اسکندر کریمی، مجید جبراییلی، محسن متولی و روح اله ابراهیمی مشارکت داشتند.
منبع: ذوب آهن اصفهان