تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۳۶۸۱۴
‌می‌متالز - صد‌ها نفر از مالکان خودرو‌های برقی تسلا در روز‌های آخر هفته جاری میلادی پس از قطع‌شدن سرور برنامه موبایل این شرکت سازنده نتوانستند وارد خودرو‌های خود شوند و ده‌ها نفر شکایات خود را در رسانه‌های اجتماعی ابراز کردند.

به گزارش می‌متالز، صد‌ها نفر از مالکان خودرو‌های برقی تسلا در روز‌های آخر هفته جاری میلادی پس از قطع شدن سرور برنامه موبایل این شرکت سازنده، نتوانستند وارد خودرو‌های خود شوند و ده‌ها نفر شکایات خود را در رسانه‌های اجتماعی ابراز کردند.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، روز جمعه ابراز اطمینان کرد که اپلیکیشن موبایل این شرکت پس از قطع شدن سرور، دوباره آن‌لاین خواهد شد.

ماسک در پاسخ به توئیت یکی از مالکان تسلا، که گفته بود برای اتصال خودروی برقی مدل ۳ خود از طریق برنامه iOS در سئول، کره جنوبی، با خطای ۵۰۰ سرور مواجه شده است، این توضیح را ارائه داده بود.

ماسک گفت: اکنون باید آن‌لاین شده باشد. به‌نظر می‌رسد که ما به‌طور اتفاقی ترافیک شبکه را افزایش داده‌ایم.

این قطعی ابتدا توسط وب‌سایت تخصصی خودرو‌های الکتریکی موسوم به الکترک Electrek اعلام شد که گزارش‌هایی را از صاحبان تسلا در ایالات متحده و کانادا و سپس از اروپا و آسیا دریافت کرده بود.

به‌گفته پایگاه اینترنتی نظارت بر قطعی سرور‌ها داون‌دیتکتور Downdetector که قطعی‌ها را با جمع‌آوری گزارش‌های وضعیت از مجموعه‌ای از منابع، از جمله خطا‌های ارسال‌شده توسط کاربر در پلت‌فرم خود، ردیابی می‌کند، حدود ۵۰۰ کاربر گزارش دادند که در ساعت ۹:۴۰ بعدازظهر به‌وقت گرینویچ با خطا مواجه شدند.

ماسک در توییتر نوشت: با عرض پوزش، ما تدابیری اتخاذ خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم