تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۳۶۹۰۸
سرویس خبر : انرژی
نماینده مجلس اعلام کرد:

آخرین وضعیت مانع زدایی از صنعت برق و حذف انحصار وزارت نیرو در صادرات

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس از نهایی شدن طرح مانع زدایی از صنعت برق و خروج صادرات برق از انحصار وزارت نیرو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مالک شریعتی در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر، درباره آخرین وضعیت طرح مانع‌زدایی از صنعت برق گفت: این طرح با ۶ سرفصل درباره انرژی‌های تجدیدپذیر در حال جمع بندی است و پس از تایید نهایی در کمیسیون انرژی مجلس به صحن علنی ارسال می‌شود.

وی افزود: صنایع مکلف به احداث ۱۰هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی شده و تلاش می‌شود تا ۵ سال یک درصد برق مشترکان صنایع از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: تاکید بر خرید حداقل هزار مگاوات از انرژی‌های تجدید پذیر یکی دیگر از راهکار‌ها برای توسعه این بخش است.

شریعتی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر استفاده ۲۰ درصد برق دستگاه‌های اجرایی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: این مصوبه اجرایی نشد؛ بنابراین در مجلس با تغییری کوچک تلاش می‌شود، عملیاتی شود. بر این اساس دستگاه‌ها دو سال مهلت دارند شدت مصرف را کاهش دهند.


صادرات برق از انحصار وزارت نیرو خارج می‌شود


وی افزود: طبق این طرح تلاش می‌شود، صادرات برق از انحصار وزارت نیرو خارج شود و تولید کنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر با الزام به تامین نیاز داخل، مازاد را صادر کنند.

شریعتی در خصوص مشکل تامین گاز در پارس جنوبی هم گفت: طرحی برای افزایش فشار مخزن گاز پارس جنوبی با کمک صنایع فلزی و پتروشیمی تهیه و کنسرسیومی در این زمینه فعال خواهند شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده