تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۳۹۹
کد خبر: ۲۳۷۳۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران مطرح کرد:

بهترین راهکار برای تنظیم بازار فولاد: عدم دخالت دولت

‌می‌متالز - یک عضو اتاق بازرگانی گفت: دولتمردان و سیاست‌گذاران هرچقدر در بازار دخالت بیشتری داشته‌اند جز ضرر و اختلال در نظم بازار حاصلی نداشته است. باید بازار به حال خود گذاشته شود تا نظام و راه خود را پیدا کند و درست شود.

به گزارش می‌متالز، بهرام شکوری بیان کرد: دولت به هر میزان که در بازار دخالت داشته باشد به همان نسبت هم بازار، آشفته‌تر و خراب‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما همیشه موضوعات مختلف را تجربه می‌کنیم، ولی از تجربه‌ها درس نمی‌آموزیم، تاریخ می‌خوانیم، ولی درس از تاریخ نمی‌گیریم، این تجربه ناموفقی بوده که هر چه شیوه‌نامه نوشتیم بازار خراب‌تر شده است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: دولتمردان و سیاست‌گذاران هرچقدر در بازار دخالت بیشتری داشته‌اند نتیجه‌ای جز خسران، زیان و ضرر بیشتر برای و اختلال نظام و سیستم بازار نداشته است.

شکوری گفت: آیا تاکنون شما سیاستی که دولت در آن دخالت داشته و اوضاع بازار را درست کرده است سراغ دارید؟ تجربه ثابت کرده هر زمان دولت دخالت کرده است تنظیم بازار به هم خورده و بی‌ثباتی و افزایش قیمت، آرامش بازار را بر هم زده است.

وی افزود: بهترین پیشنهاد این است که بازار را به حال خود بگذارید تا نظام و سیستم خود را پیدا کند اگر دولت در این بازار دخالت نکند بازار راه خودش را پیدا می‌کند و درست می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: روزی یکی از وزرای قبلی از من پرسید چه کنیم تا سیستم صادرات درست شود جواب دادم آقای وزیر شما هیچ کاری نکنید و اگر کاری نکنید سیستم صادرات درست خواهد شد.

شکوری تصریح کرد: هر وقت دولت وارد سیاست‌گذاری صادراتی و دست‌کاری در این سیستم شده موجب عقب‌ماندگی تولیدشده است یعنی اگر دولت بازار را به حال خودش بگذارد و از اعضای انجمن‌های صنفی مشورت بگیرد می‌توان به تولید بیشتر، توسعه صادرات و افزایش اشتغال و درآمد و سود بیشتر امیدوار بود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده