به گزارش میمتالز، جیتیتایر سنگاپور اعلام کرد آخرین تحقیقات آنها درباره فناوری اختصاصی Combi Road برای طراحی آمیزه مورداستفاده در رویه تایرهای سنگین در نسل جدید محصولاتشان به نتیجه رسیده است. این فناوری باعث خواهد شد نسل جدید سری محصولات جیتی GDR۶۵۵ پلاس و GDR۶۶۵ پلاس تا ۳۰ درصد توان پیمایشی بیشتری داشته باشند. ترکیب یا کامپوزیت جدید مورداستفاده برای ساخت این لاستیکها موجب میشود اینرسی یا هیسترزیس (hysteresis) تایرها کاهش پیدا کند و درنتیجه هنگام آغاز حرکت سایش کمتری بین سطح جاده و لاستیک ایجاد شود. همچنین حرارت ایجادشده بین سطح را کاهش میدهد، درنهایت این دو عامل باعث خواهند شد مقاومت غلتشی یا Rolling Resistance تا حدود ۱۰درصد کاهش یابد. در نهایت باید به قابلیتی اشاره کرد که باعث میشود سطح تایر به طور مساوی کاهش پیدا کند. فعلا تایر سری GDR۶۵۵ پلاس در دو سایز ۳۱۵/۸۰ R۲۲.۵ و ۳۱۵/۷۰ R۲۲.۵ عرضه میشود، اما در مورد کامبیرود GDR۶۶۵ پلاس فقط سایز ۲۹۵/۸۰ R۲۲.۵ عرضه شده است. مهندسان اروپایی تیم تحقیقوتوسعه جیتیتایر در هانوفر آلمان در کنار مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در شهر هافِی چین قرار گرفتند و در یک پروژه چهار ساله موفق شدند راهحلی برای تحول در مواد مصرفی ایجاد کنند. برای این کار آنها اطلاعات آزمایشگاهی و تستهای جادهای انجامشده در اروپا را بررسی و پردازش کردهاند. قرار است محصول نهایی این فناوری در سایت جاکاراتا جیتی در کشور اندونزی تولید شود. تونی مک هیو، مدیر بازاریابی تایرهای TBR جیتی در انگلستان گفت: «تایرهای جدید مانند دیگر فناوریهای ارائهشده توسط جیتیتایر طراحی شدهاند تا مسافت پیمایش را افزایش و مصرف سوخت را کاهش دهند. همچنین در این تایرها ارتقای سطح ایمنی، اطمینان و امکان روکشزنی مجدد درنظر گرفته شده است. در بازار اروپا عمده مصرف و حجم فروش به دو سری GDR۶۵۵ پلاس و GDR۶۶۵ پلاس اختصاص یافته، اما برای حضور بیشتر در این بخش بازار لازم است سطح تکنولوژی خود را ارتقا دهیم تا در برابر رقبا علاوهبر قیمت منطقیتر، محصول شایستهتری نیز ارائه دهیم.»