تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۳۷۷۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
فرماندار خرامه:

روند ساخت کارخانه فولاد شهرستان شتاب می‌گیرد

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان خرامه استان فارس گفت: با توجه گشایش اعتبار اسنادی (LC) برای پروژه فولاد (تولید گندله آهن)، روند ساخت و اجرای این کارخانه شتاب خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا ابراهیمی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، میزان پیشرفت این پروژه را ۵۰ درصد برشمرد و افزود: یکی از مشکلات دیگر توسعه این کارخانه، دسترسی به برق بود که به دستور استاندار فارس، برق مورد نیاز این واحد تولیدی با احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت این شهرستان تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم خرامه به صنعتی شدن، عملیات ساخت کارخانه فولاد این شهرستان با ظرفیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن و سرمایه‌گذاری ریالی به میزان سه هزار میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی به میزان ۱۲۸ میلیون یورو اواخر سال ۹۷ آغاز شد.
او اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات این کارخانه، دیگر تامین سنگ آهن فولاد بود که این مساله نیز با همکاری مسوولان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و قولی که در این زمینه داده شده به نتیجه خواهد رسید.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه انتقال آب درودزن به خرامه

وی، با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب از سد درودزن به خرامه برای تامین آب آشامیدنی و صنعت شهرستان گفت: این پروژه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل اجرای مخزن و اجرای چهار کیلومتر از خط لوله انتقال از مخزن به سمت سد درود زن که با تکمیل آن بخشی از مشکلات موجود در زمینه تامین آب در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی رفع خواهد شد.

ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی سیمان خرامه

فرماندار خرامه، در خصوص پروژه انتقال کارخانه سیمان شیراز به این شهرستان نیز گفت: برای تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با تکمیل و بهره برداری از آن برای ۲۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
ابراهیمی، تولید سالانه این کارخانه را یک میلیون تن برشمرد و افزود: در سفر اخیر استاندار فارس به شهرستان خرامه، بر لزوم شتاب گرفتن روند انتقال این کارخانه تاکید شد که امیدواریم با همکاری تمام مجموعه‌ها این به سرعت عملیاتی شود.

خروج خرامه از بن بست با اجرای محور خرامه - کربال - پل حسن آباد

فرماندار شهرستان خرامه با اشاره به لزوم ارتقا و تعریض محور ۳۱ کیلومتری خرامه - کربال گفت: با توجه ترافیک شدید و حجم بالای تردد خودرو‌های سبک و سنگین در این محور، همواره شاهد وقوع حوادث رانندگی و وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی متعدد هستیم که با اخذ مجوز لازم از کمیسیون ماده ۲۳ و با توجه به تاکید استاندار فارس، تا پایان امسال شاهد آسفالت بخشی از این محور خواهیم شد.

بهره‌برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت خرامه در آینده نزدیک

وی، با اشاره به چشم انداز شهرستان خرامه و حرکت در مسیر توسعه و صنعتی شدن گفت: بر این اساس، راه‌اندازی پست برق ۴۰۰ کیلوولت خرامه در آینده نزدیک به جذب سرمایه‌گذار و توسعه هرچه بیشتر شهرستان کمک خواهد کرد.
ابراهیمی افزود:با توجه به دستور استاندار برای تامین اعتبار مورد نیاز وتاکید وی بر لزوم تسریع در روند تکمیل پروژه، به زودی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

تکمیل استخر دانش آموزی و خوابگاه ورزشی خرامه با تزریق اعتبار

فرماندار خرامه، با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی استخر دانش آموزی این شهرستان گفت: با توجه به توقف ۲ ساله این پروژه به دلیل کمبود منابع مالی، طی ماه‌های آتی و با تزریق اعتبار لازم، این پروژه به همراه خوابگاه ورزشی شهرستان تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد.
وی، در خصوص بازسازی گلزار شهدای خیرآباد نیز بیان کرد: در سفر اخیر استاندار فارس به این شهرستان (۲۶ آبان) و حضور وی در گلزار شهدای خیرآباد، به دستور استاندار ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار به بازسازی و بهسازی این مکان اختصاص یافت.
فرماندار خرامه گفت: ساختمان جدید فرمانداری شهرستان نیز که روند ساخت آن از سال ۹۱ آغاز شده بود با پیگیری‌های انجام شده تکمیل و افتتاح شد.
شهرستان خرامه در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شرق شیراز است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

عناوین برگزیده