تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۳۹۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در چهارمین روز معاملاتی هفته؛

شاخص‌های منتخب بورسی همرنگ شدند

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، شانزدهم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴ هزار و ۷۳۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۹۵ واحد کاهش، به رقم ۳۶۱ هزار و ۱۸۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۳۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۴ هزار و ۷۵۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵ هزار و ۴۸۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه اداره بازار‌های مالی با ۲۹ هزار و ۷۳۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۴ هزار و ۴۳۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۱ هزار و ۴۱۲ معامله به ارزش یک هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۲۱ هزار و ۸۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۱۴ هزار و ۲۶۷ معامله به ارزش ۸۲۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی پردیس با ۳۰۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۸۷ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۱۹۸ واحد، شرکت پتروشیمی شازند با ۱۳۵ واحد و شرکت صنایع غذایی کوروش با ۱۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۴۲۵ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۶۱۱ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۴۷۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با ۳۹۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۶۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده