تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۳۹۴۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عقب‌گرد شاخص کل بورس در اولین روز هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۹۴۱ واحدی معادل ۰.۳۷ درصدی به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۵۵ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۲۱ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه بیستم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۲۵ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۰۹۴ واحدی، عدد ۳۶۱ هزار و ۴۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۱۸ واحدی به رقم ۲۲۷ هزار و ۴۶۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۸۸۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۸۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۲۲۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

عقب‌گرد شاخص کل بورس در اولین روز هفته
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی کگل، شفن، فولاد، خودرو، خساپا و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی کچاد، فارس و کالا، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۹۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۷۴۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فاذر (صنایع آذرآب) با ۴.۸۹ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های فلامی، وسکرد، وسکرشا و حفاری بود. همچنین نماد معاملاتی سغرب (سیمان‌غرب) با ۴.۷۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های شفن، فسپا، لپارس و فمراد قرار گرفتند.

عقب‌گرد شاخص کل بورس در اولین روز هفته

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده