تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۳۹۴۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شناسایی انبار بزرگ احتکار در بندرعباس/ کشف ۳۵۰۰ سیمان و ۲۲ هزار و ۶۷۲ تن شمش فولاد

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش مأموران انتظامی استان هرمزگان یک انبار بزرگ احتکار در بندرعباس شناسایی و ۳ هزارو ۵۹۰ تن سیمان و ۲۲ هزارو ۶۷۲ تن شمش فولاد به ارزش ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش می‌متالز، سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان در ادامه طرح تشدید مبارزه با احتکار با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی دریافتند افرادی اقدام به احتکار کالا‌های اساسی در منطقه "خانسرخ جاده اسکله بندرعباس" کرده اند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و پس از حدود یک ماه کار اطلاعاتی انبار موصوف را شناسایی و با تشکیل اکیپی مشترک با حضور نمایندگان صنعت و معدن به محل اعزام و در بازرسی دقیق و میدانی از انبار ۳ هزارو ۵۹۰ تن سیمان و ۲۲ هزارو ۶۷۲ تن شمش فولاد احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش این ۲ محموله سنگین احتکاری کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی مربوطه ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: متهم اصلی این پرونده دستگیر و سایر اعضای این باند نیز شناسایی و اقدامات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این عملیات تقارن دارد با وقوع زلزله اخیر در استان هرمزگان که مسوولان برای بازسازی مناطق زلزله زده با کمبود سیمان مواجه بوده و این کمبود زندگی مردم زلزله زده را بغرنج کرده است لیکن این افراد کلاهبردار انبار موصوف را به صورت کاملا پوششی به محل دپو قاچاق و احتکار کالای اساسی تبدیل کرده و به واسطه رانت خواری و دلالی از آن در راستای منافع شخصی خود بهره برداری و کالا‌ها را صادر می‌کردند.

سردار جعفری ابراز داشت: احتکار کالای اساسی باعث اختلال در توزیع مناسب و به موقع کالا‌ها شده و ثروت ملی در ید مفسد اقتصادی قرار خواهد گرفت که به واسطه این عمل اموال و ثروت‌های نامشروع تحصیل و در دراز مدت مانع جدی برای گردش صحیح ثروت در جامعه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده