تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۲۴۵۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صمت رشتخوار خبر داد؛

کشف ۱۰۰ تن سیمان احتکار شده در رشتخوار

‌می‌متالز - پور عباس گفت: طی بازرسی کارشناسان اداره صمت از انبار‌های ذخیره سیمان در سطح شهرستان رشتخوار، مقدار ۱۰۰ تن، تعداد ۲ محموله سیمان احتکار شده کشف شد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی پورعباس رئیس اداره صمت رشتخوار با اشاره به موضوعات مطرحی در رابطه با کمبود سیمان، گفت: طی گزارشات متعدد مردمی در خصوص امتناع از عرضه برخی از واحد‌ها صنفی، طرح تشدید بازرسی و نظارت بر عدم عرضه و احتکار سیمان در شهرستان انجام و طی گشت و بازرسی از واحد‌های عرضه سیمان مقدار ۱۰۰ تن سیمان به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در دو انبار، غیر مجاز، احتکار و عدم اعلام موجودی در یکی از روستا‌ها و شهرستان کشف شد.

وی افزود: کالای مکشوفه در محل توقیف و افراد متخلف با تشکیل پرونده و هماهنگی با مقام قضایی جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس اداره صمت شهرستان از شهروندان خواست با توجه به اینکه احتکار انواع کالا ضربه به اقتصاد، چرخه توزیع و ضرر مصرف کننده خواهد بود، تصریح کرد: شهروندان عزیز می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را درباره فعالیت سودجویانه و غیر قانونی صنفی از طریق شماره ستاد خبری ۱۲۴ اداره صمت و یا سایر دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی گزارش دهید.

پورعباس در پایان یاد آور شد: کلیه واحد‌های صنفی دارای انباردر شهرستان و حومه می‌بایست انبار خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نمایند و کلیه ورودی و خروجی کالا خود را در سامانه ثبت نمایند در غیر اینصورت انبار و کالا‌های موجود درآن مصداق بارز احتکار خواهد بود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده