تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۳۹۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبرداد:

پس از فولاد و پتروشیمی‌ها؛ سازمان پیگیر آزادسازی قیمت‌هاست

‌می‌متالز - سازمان بورس به‌عنوان حافظ منافع سهامداران همواره در این زمینه کارکرده و با فعالیت‌هایی در حوزه برخی محصولات مانند فولاد، پتروشیمی و ... ورود کرده و باعث شد موضوعات قیمت‌گذاری در حوزه این محصولات منتفی شود و بقیه محصولات را نیز کماکان پیگیر هستیم.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جلسه میان سازمان بورس و قوه قضائیه، اظهار کرد: جلسه‌ای که در روز چهارشنبه برگزار شد، در فضای مثبتی بود و آنچه در رسانه‌ها مطرح شد بحث نکات آخر جلسه بود که رئیس دستگاه قضا در خصوص ابهاماتی که بعضی از فعالان بازار در خصوص بازار سهام داشتند مطرح کردند که قرار بر آن شد با همکاری سازمان بازرسی کل کشور پاسخ‌های مناسبی برای آن تهیه کنیم.

وی ادامه داد: این موضوعات ریزساختار‌های بازار بوده که همیشه مورد جدل فعالان بازار بوده و اگر هم‌اکنون ۵ نفر از فعالان بازار را گرد هم آیند و در مورد موضوعی به گفتگو بپردازند قطعاً اختلاف‌نظر‌هایی با یکدیگر خواهند داشت، لذا قطعاً باید در ساختار سازمان و با توجه به تغییراتی که در بازار اتفاق افتاده در بحث‌های زیرساختی فنی، نظارتی، تخلفات و رسیدگی به تخلفات که پیشنهاد‌هایی در غالب هیئت‌مدیره و چه در قالب اصلاحیه قانون بازار اوراق بهادار که در مجلس مراحل آن در حال طی شدن است پیشنهاد‌هایی در مجلس داده‌شده که امیدوار به انجام شدن آن هستیم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اقدامات سازمان در راستای آزادسازی قیمت‌ها و حمایت از منافع سهامداران ادامه داد: این یک پروسه مستمری بوده که سازمان بورس به‌عنوان حافظ منافع سهامداران همواره در این زمینه کارکرده و با فعالیت‌هایی در حوزه برخی محصولات مانند فولاد، پتروشیمی و ... ورود کرده و باعث شد موضوعات قیمت‌گذاری در حوزه این محصولات منتفی شود و بقیه محصولات را نیز کماکان پیگیر هستیم.

عشقی گفت: دراین‌بین فقط بحث قیمت‌گذاری دستوری نیست و باید کمک کنیم که صنایع این مطالبه را از بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری داشته باشند که شفافیت‌های شرکت‌ها افزایش یابد و موضوع دیگر بحث ثبات تصمیم‌گیری‌ها در مورد شرکت‌ها را به همراه داشته باشیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده