تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۸
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۲۴۰۰۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ورود مجلس به قیمت خودرو و انتقاد از تعیین مدیرعامل با سهم ۶ درصدی دولت

‌می‌متالز - نماینده مجلس از تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی قیمت تمام شده خودرو خبر داد و نقش دولت در تعیین مدیرعامل ایران خودرو آن هم با سهم ۶ درصدی انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، روح اله عباس پور درباره نشست فوق العاده بررسی افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو به خانه ملت گفت: در پی افزایش اخیر قیمت خودرو و نارضایتی مردم، مقرر شد کارگروهی مشترک از اعضای کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صنعت تشکیل شود تا قیمت تمام شده تولید خودرو را بررسی و هزینه‌های سربار را مشخص کنند تا درباره این موضوع تصمیم گیری شود.

وی افزود: در شرایطی که دولت در ایران خودرو تنها ۶ درصد سهام دارد، نباید مدیرعامل این شرکت توسط دولت مشخص شود. برای ارتقا کیفیت و جلوگیری از افزایش قیمت باید واردات خودرو انجام شود. براساس نظرسنجی انجام شده نیز ۸۴ درصد مردم همین نظر را دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و ۱۱۵ هزار میلیارد تومان به مردم، قطعه‌سازان و بانک‌ها بدهی دارند. به گفته فاطمی امین در صورتی که اقدامی در راستای اصلاح قیمت خودرو انجام نمی‌شد، زیان خودروسازان تا پایان سال به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

عباسپور گفت: وزارت صنعت موافق واردات خودرو در سال آینده است. اگر چه مقرر شده، طی یک سال آینده باقی مانده سهام دولت در خودروسازی‌ها واگذار شود، اما با توجه به تاکید نمایندگان مجلس این مدت کاهش خواهد یافت. قیمت خودرو برای افرادی که حواله دارند، تغییری نکرده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده