تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۴۰۷۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

فرصت اشتغال در قم برای بیش از ۱۳هزار نفر ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در جریان صدور جواز‌های تاسیس ایجادی و توسعه‌ای واحد‌های تولیدی در استان طی هشت‌ماه سپری شده از سال‌جاری برای ۱۳هزار و ۷۴۳ تن فرصت شغلی فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در جریان صدور جواز‌های تاسیس ایجادی و توسعه‌ای واحد‌های تولیدی در استان طی هشت‌ماه سپری شده از سال‌جاری برای ۱۳هزار و ۷۴۳ تن فرصت شغلی فراهم می‌شود.

محمود سیجانی با اشاره به مهمترین اقدام‌ها و عملکرد بخش صنعت، معدن و تجارت استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، بیان کرد: صدور جواز تاسیس به معنای رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در این بخش مهم اقتصادی استان است و آمار‌ها نشان از افزایش قابل توجه مجوز‌های صادر شده در طی مدت مورد نظر دارد.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه تعداد ۵۸۲ فقره جواز تاسیس ایجادی با ۱۲۱هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای ۱۲هزار و ۳۲۸تَن و همچنین ۴۶ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحد‌های موجود) با ۱۰هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۴۱۵تَن صادر شده‌است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان یکهزار و ۴۹۳مجوز با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۳۲هزار و ۶۲۸ تَن و سرمایه گذاری ۳۲۵هزار و ۲۶۶میلیارد ریال است که این شاخص میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.

سیجانی همچنین گفت: طی هشت‌ماه یاد شده تعداد ۹۲ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با ۹هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای سه‌هزار و ۱۸تَن و تعداد ۶۵ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای (توسعه واحد‌های موجود) با پنج‌هزار و ۳۱۶میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۲۱۲ تَن صادر شده‌است و در مجموع تعداد ۲هزار و ۳۳۵ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۶۱هزار و ۶۲۱ تَن و سرمایه گذاری۸۳هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال در استان موجود است.

وی با اشاره به روند نظارت مستمر بر نحوه فعالیت واحد‌های صنعتی دارای مجوز بهره‌برداری در استان قم، بیان داشت: در این مدت تعداد ۶۱ فقره پروانه بهره‌برداری به علت عدم فعالیت ابطال یا تعلیق شده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده