تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۷۷۴
کد خبر: ۲۵۳۶۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۱۲ فرصت شغلی در محلات ایجاد شد

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۳۱۲ فرصت شغلی با صدور ۱۶ پروانه بهره برداری پارسال در این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش می‌متالز، «محمد جمال عباسی»  افزود: این شمار پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از یک‌هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال محقق شد.

وی اظهار داشت: وجود معادن سنگ در این شهرستان ظرفیت ارزشمندی برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال است که بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برنامه اولویت‌دار اداره صمت محلات است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات عنوان کرد: ۵۳ جواز تاسیس نیز پارسال در بخش صنعت شهرستان محلات صادر شد که برآورد سرمایه مورد نیاز برای تحقق آن‌ها پنج‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

جمال عباسی اظهار داشت: بهره‌برداری از این واحد‌ها ۷۹۹ فرصت شغلی در زمینه برش و فرآوری سنگ و صنایع جانبی را در شهرستان محلات فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: یک شهرک، یک ناحیه و ۲ قطب صنعتی در محلات وجود دارد و بیش از چهار هزار فرصت شغلی در ۹۰ واحد صنعتی پروانه‌دار مستقر در این مراکز ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۱۱۵ معدن در محلات وجود دارد که ۷۵ واحد آن فعال است و ۶۲ واحد آن‌ها در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سهم ۵۰ درصدی اقتصاد محلات از تولید سنگ‌های خام و تزئینی توانسته رونق مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.

شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی، ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ‌های تزئینی، گل و گیاه و تریکو است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده