تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۰۸۰۱
سرویس خبر : اجتماعی
مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد:

ضرورت استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی در صندوق بازنشستگی فولاد

‌می‌متالز - مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بر ضرورت به کارگیری شیوه‌های نوین تامین مالی با محوریت بازار سرمایه در صندوق و شرکت‌های زیر مجموعه تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی حمیدیان در گفتگویی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد برای افزایش بازدهی دارایی های خود نگاه ویژه‌ای به بازار سرمایه دارد اظهار داشت: ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه از جنبه‌های گوناگون حائز اهمیت است؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها افزایش شفافیت صورت‌های مالی شرکت هاست. ضرورتی که امروز در صندوق فولاد احساس می‌شود؛ ایجاد محیطی شفاف برای سهامداران و ذی نفعان است که می‌بایست همانند یک اتاق شیشه‌ای تمام امورات شرکت‌ها را بررسی نمایند. هر جا شفافیت بیشتری باشد به طور قطع با افزایش بهره وری روبرو هستیم.

حمیدیان یکی دیگر از مزیت‌های ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه را کمک به تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه در گردش آن‌ها دانست و گفت: اکنون یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌هایی که شرکت‌های زیرمجموعه صندوق با آن مواجه هستند موضوع کمبود سرمایه در گردش و چالش تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای است. یک راهکار متداول در این خصوص استفاده از تسهیلات بانکی می‌باشد، اما گرفتن تسهیلات بانکی هم مشکلات خاص خود را دارد و شرکت‌ها باید زمان زیادی را صرف این کار نمایند.

وی ادامه داد:، اما وقتی شرکتی وارد بازار سرمایه می‌شود از این طریق می‌تواند هزینه‌های سرمایه در گردش و حتی طرح‌های توسعه‌ای خود را تامین نماید.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، یکی دیگر از شیوه‌های نوین تامین مالی را اوراق بدهی و صکوک عنوان کرد و تصریح نمود: با فراهم نمودن مقدمات لازم و هماهنگی با سازمان بورس و اوراق بهادار و تمهید ساز وکار اجرایی می‌بایست در این خصوص اقدام شود.

وی افزود: ما برای تبدیل دارایی‌های غیرمولد و راکد به دارایی‌های مولد نیاز به فکر نو و نگاه تحول گرا در صندوق و شرکت‌های زیرمجموعه داریم.

حمیدیان عنوان کرد: تمام اقدامات صندوق در خصوص استفاده از شیوه‌های نوین تامین مالی با هدف افزایش بازدهی دارایی‌های بازنشستگان و رونق اقتصادی شرکت‌های زیرمجموعه صورت می‌گیرد. هدف ما ایجاد ارزش افزوده مطلوب برای دارایی‌های بازنشستگان است تا از این طریق بتوانیم خدمات رفاهی مطلوب‌تری به این عزیزان ارائه نمائیم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده