تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۴۷۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه صکوک اجاره ۵ هزار میلیارد ریالی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی

‌می‌متالز - با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (سهامی عام) به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ لغایت چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰+در نماد‌های "صرزم۴۱۱"، "صرزم۰۴۱۱" و "صرزم۴۴۱۱" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت لابراتوار‌های سینادارو به نهاد واسط (شرکت واسط مالی مهر یکم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره‌بهای ۲۰ درصد است که این اجاره‌بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

ضمانت پرداخت اصل و اجاره‌بهای این اوراق از طریق توثیق پرتفویی از سهام شرکت‌های بانک صادرات ایران (وبصادر)، سیمان سفید نی ریز (سنیر)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) صورت می‌پذیرد.

عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی بوده و مسوولیت بازارگردانی بر عهده سندیکایی متشکل از تامین سرمایه‌های سپهر و امین و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی کوشا الگوریتم و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت تامین سرمایه‌های سپهر و امین و شرکت گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده